دانشجویان پژوهش‌های اصیل و ریشه دار انجام دهند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، دکتر فرید نجفی در بیست و یکمین کنگره مجازی سالیانه ملی و هفتمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور که به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، اظهار کرد: افتخار می‌کنم نخستین سخنرانی رسمی خود را برای دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی بابل دارم زیرا پایه‎های علم بر دوش دانشجویان بوده که آینده‌ساز کشور هستند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تمامی دانشجویان خواست که از ایام حضور و مشارکت در فعالیتهای مراکز تحقیقات دانشجویی حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

وی ضمن اشاره به نقش محوری دانشجو در حوزه آموزش و پژوهش، افزود: افتخار می‌کنم روزی عضو همین کمیته تحقیقات دانشجویی بودم و در کنار اساتید از دوران طلائی دانشجویی استفاده بهینه داشتم.

دکتر نجفی با بیان اینکه گرچه بیماری ناشی از ویروس کرونا انجام بسیاری از کارها را آنلاین کرده، اما بسیاری از محدودیت‌ها را برداشته است، تصریح کرد: باید از این فرصت که محدودیت زمانی و جغرافیایی برداشته شده، استفاده بهینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در حیطه پژوهش به دنبال کارهای اصیل و ریشه دار باشند، خاطرنشان کرد: منظور از پژوهش اصیل صرف مطالعه پژوهشی نیست بلکه باید از سوال پژوهشی گرفته شود زیرا بررسی متون فرضیات خاص نیاز دارد.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه برای کار پژوهشی وقت بگذارید و بهترین زمان را برای کار پژوهشی انتخاب کنید، گفت: اساتیدی که تربیت دانشجویان را بعهده دارند، بدانند دانشجویان و نیروهای جوان بهترین دستیاران برای آنها محسوب می‌شوند و می‌توانند بهترین استفاده را از این ظرفیت داشته باشند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خطاب به اساتید، تصریح کرد: اساتید به دانشجویان با دید امانت نگاه کنند زیرا این نیروهای جوان امانتی از سوی پدر و مادر و کشور در نزد ما هستند که باید از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.

وی به دانشجویان توصیه کرد: محور فعالیتهای دانشجویی بر پایه سوالات اصیل، شفاف و مشخص پژوهشی باشد. از فرصت کار تیمی و فعالیت در جوار اساتید دانشگاه برای یادگیری فعال استفاده کنند. برای امور پژوهشی وقت بگذارند، چرا که وقت گذاشتن برای امور پژوهشی در دوره دانشجویی بسیار مفید خواهد بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر نجفی همچنین به اعضای هیات علمی نیز توصیه کرد که از فرصت فعالیت پژوهشی در کنار دانشجویان جوان و فعال، حداکثر استفاده را داشته باشند و به آنها به عنوان امانت بنگرند.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا