تعرفه‌های خدمات روان‌شناسی اعلام شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

حاتمی گفت: تعرفه‌های خدمات روان‌شناسی برای کارشناسی ارشد در سطح کشور برای ۴۵ دقیقه ارائه خدمات، ۱۳۰ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور توضیحات را درباره بیمه‌های پایه و تکمیلی، واکسیناسیون اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، سلامت روان در دوران پسا کرونا مخصوصا در دولت جدید داد.

وی درباره تعرفه‌های روان‌شناسی گفت: حدود دو سال است که مسئولیت سازمان روانشناسی را بر عهده گرفتم. در سال ۱۳۹۸ براساس قانون، شورای مرکزی سازمان تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره را به هیئت دولت جهت تصویب پیشنهاد داد.

حاتمی ادامه داد: در شورای عالی بیمه سلامت در سال ۱۴۰۰، تعرفه‌ها تصویب  و به سازمان برنامه و بودجه  ارسال شد و تعرفه ها در این سازمان نیز به تصویب رسید و مجددا به هیئت دولت ارسال شد و هیئت دولت در ۱۴۰۰/۴/۶ تعرفه‌های خدمات روان‌شناسی را تصویب کرد که براساس آن  برای در سطح کارشناسی ارشد در سطح کشور برای ۴۵ دقیقه ارائه خدمات، ۱۳۰ هزار تومان و برای دختران ۱۸۷ هزار تومان مشخص شد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور بیان کرد: تعرفه ها، موفقیت بسیار بزرگی برای سازمان نظام روان‌شناسی – مشاوره تلقی می‌شود. به این دلیل که ۱۷ سال همکاران و مسئولین سابق دنبال تصویب تعرفه‌ها بودند، اما نتوانستند. ولی به هرحال امسال این اتفاق افتاد و تصویب شد.

وی تصریح کرد: تعرفه‌هایی که اعلام شد، تعرفه‌های معیار است به این معنا که در قانون سازمان نظام روانشناسی مصوبه مجلس آمده است که تمام ارگان ها، نهادها، سازمان‌ها و هرکسی که فعالیت روان‌شناسی – مشاوره را انجام می‌دهد از این تعرفه‌ها باید پیروی کند؛ بنابراین ارگان ها ، سازمان  ها و یا نهاد ها نمی توانند تعرفه دیگری را وضع کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی کشور حتما باید تعرفه‌های سازمان نظام روان‌شناسی را تبعیت کنند. حقوق روان‌شناس و مشاوران که یکی از اهداف و محور‌های تشکیل سازمان آمده است باید رعایت شود.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا