تیم کشتی آزاد جوانان ایران مقتدرانه قهرمان جهان شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رقابت‌‎های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که جوانان ایرانی توانستند با اقتدار و با کسب ۵ طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز کاپ قهرمانی و عنوان نخست تیمی را از آن خود کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از تسنیم، رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روزهای 27 تا 27 مردادماه در شهر اوفا روسیه برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد خلیلی، عرفان الهی، محمد نخودی، امیرحسین فیروزپور و علی اکبرپور در اوزان 61، 70، 79، 86 و 125 کیلوگرم به مدال طلا، مهدی حاجیلوئیان در وزن 92 کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا عبداللهی در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

تیم ایران با کسب 5 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و 178 امتیاز با اقتدار در کشور روسیه کاپ قهرمانی را از آن خود کرد.
پس از تیم ایران تیم‌های روسیه و آمریکا با به ترتیب با 142 و 129 امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم علی قلی زادگان در دور نخست با امتیاز عالی 15 بر 2 ریچارد فیگوروا از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم  و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مانول خنژرتسیان از ارمنستان در یک کشتی مورد بحث از نظر داوری، با نتیجه 6 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ارمنستانی در مرحله نیمه نهایی، قلی زادگان نیز حذف شد.

در وزن 61 کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر بارتوز سولتیس از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله  یک چهارم نهایی با نتیجه 12 بر 2 از سد ابوالفضل نصیراف از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد در این مرحله با نتیجه 10 بر 7 (ضربه فنی) فئودور بالتویف از روسیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. عموزاد در دیدار پایانی به در یک کشتی حساب شده با نتیجه 9 بر 2 راویندر از هند را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم سید حسن عبادی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 12 بر صفر و ضربه فنی نوروا بوکاسا از کنگو را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر 3 آلین جیورجی از مولداوی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 14 بر 8 مغلوب شامیل ممدوف از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل بکزات یرمکبای از قزاقستان با نتیجه 8 بر 5 مغلوب و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم عرفان الهی در دور اول با نتیجه 8 بر 7 از سد بریس آندونیان از آمریکا گذشت وی  در دور دوم با نتیجه 12 بر 1 جاسلی دیبو از کنگو را مغلوب کرد و به دور سوم راه یافت. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر صفر آست بایورجانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 3 استانیسلاو نواک از مولداوی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. الهی در دیدار پایانی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 6 بر 5 از سد جبرئیل گادژیف از کشور آذربایجان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم سبحان یاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 16 بر 9 مغلوب استامبول ژانیبک اولو از قرقیزستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، یاری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با با نتیجه 6 بر 3 دانل واشینگتون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر و امتیاز عالی ریچارد شرودر از آلمان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله بالیان گوراو از هند را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در یک کشتی حساب شده با نتیجه 7 بر 5 اشرف آشیروف از کشور آذربایجان را از پیش رو برداشت و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 86 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه 11 بر 6 جاشوا مورودیون از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 4 اسلام کاراتویف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله داویتی کوگواشویلی از گرجستان را با نتیجه عالی 14 بر 4 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار نهایی با نتیجه 10 بر صفر و امتیاز عالی از سد رحیم ماگامادوف از فرانسه گذشت و به مدال طلا رسید.

در وزن 92 کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با با نتیجه 10 بر صفر و امتیاز عالی موحامد گیمری از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر سرگئی سارگیسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس دی لانگی از آفریقای جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. حاجیلوئیان در این دیدار مقابل راکی الام از آمریکا با نتیجه 4 بر 2 مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 97 کیلوگرم علیرضا عبدالهی در دور نخست با امتیاز عالی 15 بر 4 مقابل چارالامپوس آفتوفوریدیس از یونان به برتری دست یافت. و ی در دوم با نتیجه 9 بر 7 از سد سوسلان ژاگایف از روسیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 8 مغلوب پولات پولاتجی از کشور ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل رادو لفتر از مولداوی با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 125 کیلوگرم علی اکبرپور در دور اول با نتیجه 12 بر 2 و امتیاز عالی ارسلانبک توردوبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی آندری بستایف از روسیه را با نتیجه 6 بر 3 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نفسگیر با نتیجه 8 بر 5 از سد ویات هندریکسون از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. اکبر پور در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 4 از سد لیووا گئورگیان از ارمنستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- رمضان باگاوودینوف (روسیه) 2- موحامت کاراووس (ترکیه) 3- آسیل جان یسنگلدی (قزاقستان) و مانول خندزرتسیان (ارمنستان) … 7- علی قلی زادگان (ایران)
61 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد (ایران) 2- روایندر (هند) 3- علیبگ علیبگوف (بحرین) و فئودور بالتویف (روسیه)
65 کیلوگرم: 1- شامیل ممدوف (روسیه) 2- زیراددین بایراموف (آذربایجان) 3- بکزات یرمکبای (قزاقستان) و بائو بارتلیت (آمریکا) 5- حسن عبادی (ایران)
70 کیلوگرم: 1- عرفان الهی 2- جبرئیل گادژیف (آذربایجان) 3- بریس آندونیان (آمریکا) و استانیسلاو اسوینوبویف (روسیه)
74 کلیوگرم: 1- کیگان اوتول (آمریکا) 2- نوردولت کانیشبای (قزاقستان) 3- یاش یاش (هند) و توران بایراموف (آذربایجان) … 11- سبحان یاری (ایران)
79 کیلوگرم: 1- محمد نخودی (ایران) 2- اشرف آشیروف (آذربایجان) 3- بالیان گوراو (هند) و موحامد عبداله یف (قرقیزستان)
86 کیلوگرم: 1- امیرحسین فیروزپور (ایران) 2- رحیم ماگامادوف (فرانسه) 3- ساگادولا آگایف (آذربایجان) و ایسلام کارتویف (روسیه)
92 کیلوگرم: 1- راکی الام (آمریکا) 2- مهدی حاجیلوئیان (ایران) 3- پروتحویراج پاتیل (هند) و نیکولاس دی لانگ (آفریقای جنوبی)
97 کیلوگرم: 1- براکسون آموس (آمریکا) 2- پولات پولاتجی (ترکیه) 3- علیرضا عبداللهی (ایران) و دیپاک (هند)
125 کیلوگرم: 1- علی اکبرپور (ایران) 2- لیووا گئورگیان (ارمنستان) 3- آندری بستایف (روسیه) و کومار آنیرود (هند)

رده بندی تیمی: 1- ایران 178 امتیاز 2- روسیه 142 امتیاز 3- آمریکا 129 امتیاز 4- آذربایجان 122 امتیاز 5- هند 101 امتیاز 6- قزاقستان 72 امتیاز 7- ترکیه 62 امتیاز 8- ارمنستان 59 امتیاز 9- قرقیزستان 51 امتیاز 10- مولداوی 40 امتیاز

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
تسنیم

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا