ارتباط مفهومی کلمات قرآن در نرم افزار فهیم بررسی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرعامل دارالقرآن ‌الکریم اصفهان از تولید و رونمایی نرم‌افزار فهیم شامل ۱۱۹ کتاب و بررسی ده‌ها هزار از کلمات قرآن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، مدیرعامل دارالقرآن ‌الکریم اصفهان، از رونمایی از نرم‌افزار فهیم خبر داد و گفت: این نرم‌افزار، یک نرم‌افزار مفهوم‌شناسی قرآن کریم، شامل ۱۱۹ کتاب و ده‌ها هزار از لغات مشابه و مترادف با یکدیگر است و ارتباط مفهومی اینها با هم بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: دانش مفهوم‌شناسی یک دانش جدید است که اول در زبان لاتین ایجاد شد و سالیانی است که در زبان عربی، فارسی و سایر زبان‌ها در دانش مفهوم‌شناسی کار کرده‌اند و البته این دانش جدید مرهون فناوری‌های دیجیتالی زمان ماست که از طریق رایانه بیشتر قابل توسعه است.

مدیرعامل دارالقرآن ‌الکریم اصفهان بیان کرد: اولین بار در تفسیر راهنما این روش مورد استفاده قرار گرفت، این تفسیر در حقیقت نه لغت‌شناسی و نه تفسیر است، بلکه یک دانش مفهوم‌شناسی است. حجت‌الاسلام رسول ملکیان، محقق نرم‌افزار فهیم نیز با استفاده از همین دانش جدید ارتباط مفهومی بین کلمات را بررسی کرده و دارالقرآن الکریم نیز زحمت ایشان را تبدیل به نرم‌افزاری کرده که در رایانه و گوشی‌های تلفن قابل استفاده است و بیشتر یک کتاب مرجع برای پژوهشگران و به خصوص در تألیف پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشگاهی محسوب می‌شود.

یادآور می‌شود، این نرم‌افزار پنجشنبه، چهارم شهریورماه از سوی هیئت مدیره دارالقرآن رونمایی شد و از طریق سایت بازار نیز قابل دانلود است.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایکنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا