حمایت از راهنمایان گردشگری/ معافیت راهنمایان از پرداخت عوارض خروج به دلیل ماهیت شغلی آنها

انتشارات موفقیت‌شناسی

تثبیت حمایت دولت از بیمه راهنمایان‌گردشگری در سال ۱۴۰۱، معافیت آنها از عوارض خروجی و راه اندازی خانه گردشگری در استانها در دیدار وزیر میراث فرهنگی با رئیس کانون راهنمایان گردشگری مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با محسن حاجی سعید رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور جلسه‌ای برگزار کرد که در آن راهکارها و پیشنهادات اولویت‌دار برای تحول گرایی و رفع موانع توسعه گردشگری مطرح شد.

برگزاری جلسه فوری نمایندگان صنعت گردشگری با وزیر بهداشت به میزبانی وزیر گردشگری جهت از سرگیری سفر داخلی تحت پروتکل‌های بهداشتی و صدور ویزای توریستی برای افراد واکسینه شده، حمایت ویژه دولت از راهنمایان گردشگری و بوم‌گردی ها به واسطه آسیب پذیری بالا و عدم دریافت بیمه بیکاری این دو گروه با تبدیل تسهیلات ارائه شده در دوران کرونا به وام بلاعوض، رفع موانع فرهنگی توسعه گردشگری و حذف نگاه امنیتی از این صنعت به دلیل منافع کلان اقتصادی، سیاسی و امنیتی بخشی از موارد مطرح شده بود.

همچنین ایجاد صندوق حمایتی از فعالان صنعت گردشگری جهت بهره‌وری در مواقع مواجهه با بحران، تشکیل شورای سیاست گذاری گردشگری کشور و جلسات منظم ماهانه با حضور بخش خصوصی، راه اندازی خانه گردشگری در تمامی استان‌ها جهت استقرار تشکل‌های گردشگری استانی، برون سپاری تمامی امور اجرایی معاونت گردشگری وزارتخانه به تشکلهای قانونی گردشگری جهت پرداختن به وظایف اصلی این حوزه یعنی سیاستگذاری و نظارت و کوچک کردن دولت، جرم انگاری جهت برخورد قاطع با متخلفین و مجریان تورهای غیرمجاز، استمرار و تثبیت حمایت دولت از بیمه راهنمایان‌گردشگری در سال ۱۴۰۱ از دیگر مواردی بود که حاجی سعید و ضرغامی در جلسه اختصاصی که داشتند مطرح کردند.

معافیت راهنمایان از پرداخت عوارض خروج به دلیل ماهیت شغلی آنها

اما در ادامه این جلسه، معافیت راهنمایان از پرداخت عوارض خروج از کشور به دلیل ماهیت شغلی آنها، ثبت روز جهانی راهنمایان گردشگری به عنوان سفرای فرهنگی در تقویم رسمی کشور بواسطه رسالت شغلی این قشر در تصویرسازی صحیح کشور در اذهان مردم جهان، ایجاد مناطق آزاد گردشگری در کشور با رویکرد ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری، تسهیل صدور ویزا و حذف تعرفه‌های گمرکی در این مناطق، تغییر چارت سازمانی وزارتخانه و ایجاد جایگاه قائم مقام برای وزیر و معاونت‌ها جهت نجات مدیران عالی از بروکراسی اداری جزو قول‌هایی بود که ضرغامی در حوزه گردشگری داد.

در این باره سید محسن حاجی سعید رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور جلسه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جلسه‌ای برای بررسی موشکافانه موانع توسعه گردشگری و شناخت مشکلات صنفی راهنمایان گردشگری دانست و گفت: به نظر می‌رسد عزم وزیر بر ایجاد تحول‌های بنیادین در تمامی سطوح و حوزه‌های وزارتخانه با اعتماد به جوانان و تکیه بر تجربه است.

حاجی سعید افزود: استراتژی برگزاری جلسات انفرادی آقای وزیر با نمایندگان بخش خصوصی منجر به ایجاد فرصت برای دفاع از ایده‌ها و پیشنهادات می‌شود و منطق پشت خواسته‌ها و مطالبات فعالان صنعت تبیین می‌شود.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور گفت: ارزیابی من از اولین جلسه مشترک این اینست که ضرغامی به دنبال انجام کارهای آسان نیست بلکه به دنبال انجام کارهای محال در راستای ایجاد تحول ملموس در صنعت گردشگری است. همچنین نباید نادیده گرفت که بیش از ۷۰ درصد برنامه ارائه شده آقای ضرغامی به مجلس به حوزه گردشگری پرداخته و این نشان از واقعیت بینی و اشراف ایشان به نقش کلیدی گردشگری در حفظ میراث فرهنگی و صادرات صنایع دستی دارد.

نماینده راهنمایان گردشگری تشریح کرد: شناخت اولیه او از اهمیت شغل راهنمایان گردشگری در صنعت گردشگری راه را برای حل مسائل و حمایت از این قشر باز می‌کند. او می‌داند که مدیریت و رهبری بی نقص، هنر تفسیر آثار تاریخی و طبیعی به گردشگران و روایتگری راهنمایان گردشگری تأثیر قابل توجهی در جلب رضایت گردشگران و مراجعه مجدد به مقصد دارد.

عضو سابق هیئت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری افزود: خوشبختانه آقای وزیر به تمامی پیشنهادات ارائه شده نظر مثبت داشت و دستور داد تا همگی خواسته‌ها و مطالبات، جزو مصوبات جلسه ثبت و در اولین فرصت پیگیری شود. بر این اساس تا پایان سال جاری می‌توان ارزیابی اولیه از عملکرد وزیر در رفع موانع توسعه گردشگری، اولویت بخشی به مطالبات صنفی و حمایت از بخش خصوصی انجام داد.

باید از راهنمایان حمایت ویژه کنم

پس از این جلسه عزت الله ضرغامی در صفحه مجازی خود در اینستاگرام درباره این دیدار نوشت: مسائل و مشکلات راهنمایان گردشگری را با آقای حاجی سعید رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور بررسی و چاره جویی کردیم. راهنمایان که مسئولیت مهم روایتگری آثار فرهنگی و طبیعی را بر عهده دارند در دوران کرونا آسیب دیده اند. باید از آنها حمایت ویژه کنم.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا