معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، ین جشنواره دارای بخش‌های مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای بود که از بین طراحان کسب و کار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، چهار جایزه و از بین فن‌آفرینان، سه شرکت نوپا و ۲ شرکت رشد یافته به عنوان رتبه‌های برتر انتخاب شدند.

علاوه بر آن ۳ شرکت در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ۲ شرکت جایزه ویژه فن‌آفرین صنعت ساز دکتر شیخ زین‌الدین را دریافت کردند.

در بخش برگزیدگان طراحان کسب و کار، حسین بهرامی با طرح استخراج فلزات سنگین از قیر طبیعی حائز رتبه اول، فرید ملک احمدی با طرح دستگاه برش  قطعات غیر فلزی رتبه دوم و علی رمضانی با طرح ساخت فرومون جنسی حشرات جهت کنترل و مقابله با آفات گیاهی و علیرضا مورکی با طرح تولید اصلاح کننده ضربه تمام آکریلاتی AIM مشترکا مقام سوم را کسب کردند.

همچنین در این بخش عارف میریان با طرح آجرنمایی بدون پخت از ضایعات سنگ و سید محمدحسن میرباقری  با طرح دستگاه هوشمند سازی و تزریق گازهای مورد نیاز گلخانه شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش برگزیدگان فن‌آفرینان – شرکت‌های نوپا، سید مهدی موسوی با طرح دستگاه لیزر حک و برش فوق دقیق در دو طول موج فروسرخ و فرابنفش رتبه نخست و سید محمد سمن بوی با طرح تولید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات جمع‌آوری و بازیافت بخار بنزین (طرح کهاب) و سمیرا کوشکستانی با طرح طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی حوزه شنوایی برای کاربرد در تست های ارزیابی شنوایی  و تسکین بیماری وزوز گوش به ترتیب رتبه های دوم و سوم این بخش را کسب کردند.

در بخش برگزیدگان فن‌آفرینان – شرکت‌های رشدیافته نیز محمدعلی چمنیان با طرح تجهیزات یکپارچه تغذیه سیستم‌های مخابراتی مخصوص فضای باز و محمدعلی شریعتمداری با طرح تولید کلسیم هیپوکلریت پایدار به روش ترکیبی از روش کلسیمی و روش سدیمی رتبه های اول و دوم شدند.  در این بخش تیمی حائز شرایط رتبه سوم تشخیص داده نشد.

برگزیدگان بهترین ارائه در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را سمیرا کوشکستانی با طرح طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی حوزه شنوایی برای کاربرد در تست های ارزیابی شنوایی و تسکین بیماری وزوز گوش، سید مبین زمانی با طرح پی بار و پی نت، دیجیتال سازی بارنامه های کاغذی در صنعت حمل و نقل و آنی شدن روند پرداخت و حذف واسطه ها و علی رمضانی با طرح ساخت فرومون جنسی حشرات جهت کنترل و مقابله با آفات گیاهی کسب کردند.

محمدعلی چمنیان با طرح تجهیزات یکپارچه تغذیه سیستم‌های مخابراتی مخصوص فضای باز و محمدعلی شریعتمداری با طرح تولید کلسیم هیپوکلریت پایدار به روش ترکیبی از روش کلسیمی و روش سدیمی برگزیده جایزه فناوری صنعت‌ساز شدند.

جوایز بخش خصوصی نیز مشخص و به برگزیدگان اهدا شد.

جعفر قیصری- رییس پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در این مراسم گفت: رویکرد جدید جشنواره ارائه طرح ها و ایده ها به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی است.

وی با بیان اینکه جشنواره نمادی از فناوری ها و دستاوردهای چندساله شرکت های فناور است، اظهار کرد: برگزیدگان محصولاتی است که آماده ارائه به بازار است هریک چالش اساسی از کشور را حل می کند.

همچنین عباس رضایی – استاندار اصفهان در این مراسم گفت: جشنواره شیخ بهایی یکی از رویدادهای فناوری در صنعت کشور است و معتقدم اگر جهش تولید را به معنای واقعی بخواهیم، تاکنون سرلوحه عملکرد دولت بوده و تا پایان کارپای  آن هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان تنها با توسعه فناوری شکل می گیرد، تصریح کرد: زمینه جهش تولید و اقتصاد دانش بنیان توسعه فناوری است که موضوع اصلی این جشنواره است. محصولات دانش بنیان از طریق شکل گیری کسب و کارهای کوچک می تواند شکل گیرد و در دورانی که مردم ایران به نوعی تحریم هستند، اهمیت این موضوع دوچندان می شود.

استاندار اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه اصفهان پایه گذار پارک های علم و فناوری کشور بوده و شهرک با بیش از ۵۴۰ شرکت فناور در این استان نماد فعالیت در این حوزه است، خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که استمرار این پارک ها باید به عنوان یک اصل مد نظر همه و توسعه کشور قرار گیرد.

رضایی افزود: اصفهان به جهت زحمات زیاد پیشینیان در راستای تحقق کریدور علم و فناوری قرار گرفته و استمرار پارک ها در شرایط روز کشور نیاز است.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا