با ۲۵ گواهینامه دیجیتال مارکتینگ معتبر و محبوب آشنا شوید

انتشارات موفقیت‌شناسی

دراین مقاله ما برترین گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ که متخصصان این حوزه باید داشته باشند را نام خواهیم برد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، ابزارهای آموزشی آنلاین که امروزه تعداد آنها بسیار زیاد شده است، یادگیری جدیدترین مفاهیم در تبلیغات و یا مارکتینگ، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی شبکه‌های دیجیتال را برای متخصصان این حوزه بسیار آسان کرده‌اند. گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ راهی برای همگام کردن خود با ترندها و نکات روز دنیا است و همچنین می‌توانید از آنها برای برجسته‌تر کردن مهارت‌های خود در ساخت رزومه و برای کارفرما استفاده کنید. پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های بسیاری این گواهینامه‌ها را ارائه می‌دهند که هر کدام از اعتبار خاصی در اکوسیستم برخوردار هستند. در این مقاله، ما برترین گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ که متخصصان این حوزه باید داشته باشند را نام خواهیم برد.

گواهینامه دیجیتال مارکتینگ چیست؟

گواهینامه دیجیتال مارکتینگ مدرکی است که به متخصصان بازاریابی و محتوا ارائه می‌شود تا با آن دانش و میزان مهارت خود در استفاده از ابزارهای مهم در این صنعت را بتوانند نشان دهند. این گواهینامه‌ها به عنوان یک جایگزین عالی برای مدارک دانشگاهی عمل می‌کنند و بسیاری از آنها از اعتبار بالایی در میان کارفرمایان و به خصوص در زمان استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ برخوردار هستند. همچنین، از آنجایی که دانشگاه‌ها و مدارس دروس و رشته‌هایی مختص این حوزه را ارائه نمی‌دهند، به همین خاطر بهترین راه برای کسب مدرک معتبر در دیجیتال مارکتینگ همین گواهینامه‌ها هستند.

چرا باید گواهینامه دیجیتال مارکتینگ دریافت کنیم؟

کسب گواهینامه دیجیتال مارکتینگ با اثبات داشتن دانش بسیار و تلاش برای ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای، به شما کمک می‌کند تا خود را در میان دیگر افراد در این حوزه متمایز کنید. شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که برای یادگیری خود زمان می‌گذارند و هزینه می‌کنند تا از بهترین شیوه‌های صنعت مطلع شوند.

بسیاری از دوره‌ها همچنین در گواهی خود اعلام می‌کنند که فرد در یک حوزه خاص به عنوان مثال سئو تخصص خاص دارد و این می‌تواند برای استخدام افراد، برگ برنده باشد.

۲۵ گواهینامه دیجیتال مارکتینگ

در ادامه قصد داریم تا معتبرترین گواهینامه‌های دیجیتال مارکتینگ را برای شما نام ببریم که تمام آنها در میان مارکترها بسیار محبوب هستند:

۱. گواهینامه دیجیتال مارکتینگ انجمن بازاریابی آمریکا (AMA)

سازمان ملی متخصصان بازاریابی با مشارکت موسسه بازاریابی دیجیتال آمریکا، دوره‌ای برای صدور دو گواهینامه ارائه می‌دهد. فارغ التحصیلان گواهینامه دیجیتال مارکتینگ PCM و گواهینامه حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ را در این دوره دریافت می‌کنند.

AMA دوره‌هایی مانند بازاریابی محتوا، گوگل آنالیتیکس، بهینه سازی موتورهای جستجو و استراتژی بازاریابی دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهد. محتوای دوره بصورت آنلاین از طریق ۳۰ ساعت یادگیری خودآموز با یک آزمون است.

۲. Google AdWords

برای کسانی که در گوگل ادورز تجربه دارند، این دوره رایگان یک سال گواهی به شما ارائه می‌دهد که دو امتحان در زمینه AdWords Fundamentals دارد و شما می‌توانید در آن موارد زیر را انتخاب کنید:

  • Search Advertising
  • Display Advertising
  • Mobile Advertising
  • Video Advertising
  • Shopping Advertising

۳. Google Analytics IQ

گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان است که به بازاریابان کمک می‌کند ترافیک وب‌سایت را با کمک آن تجزیه و تحلیل کنند. برای دریافت گواهینامه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در آزمون گوگل آنالیتیکس شرکت کنید. گوگل به شما پیشنهاد می‌کند که قبل از شرکت در این آزمون تجربه‌ای از ادورز داشته باشید. برای دریافت این گواهینامه رایگان می‌توانید مطالب آموزشی را به صورت آنلاین از طریق گوگل پیدا کنید.

۴. Google Digital Garage: مبانی دیجیتال مارکتینگ

این گواهینامه ۲۶ موضوع مختلف را در دیجیتال مارکتینگ پوشش می‌دهد که می‌توانید برای شرکت در آن مفاهیم اولیه را بیاموزید یا اصول کلیدی مارکتینگ را از تجزیه و تحلیل تا تبلیغات مرور کنید.

۵. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی Hootsuite

این پلتفرم ۱۵ درس را در حوزه مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما ارائه می‌دهد تا خود را برای یک آزمون آنلاین ۶۰ سوالی در مورد مفاهیم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آماده کنید. پس از گذراندن دوره، گواهینامه‌ای از Hootsuite دریافت می‌کنید که هرگز منقضی نمی‌شود و می‌توانید با افتخار آن را نشان دهید تا دانش خود در شبکه‌های اجتماعی خود را به رخ بکشید.

۶. بازاریابی محتوایی HubSpot

HubSpot یک دوره آموزشی هشت ساعته و ۱۴ ساعته برای صدور گواهینامه در زمینه استراتژی محتوایی مانند روایت داستان، چارچوب محتوا، هدف‌گذاری مجدد و تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد. هدف این گواهینامه این است که متخصصان بازاریابی نحوه پیاده سازی استراتژی بازاریابی محتوا را بیاموزند.

۷. بازاریابی درونگرا HubSpot

نات عملی می‌پردازند تا بتوانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به وجود آورید، که در آینده نیز می‌توانید در هر کسب و کاری از این مهارت استفاده کنید.

۱۰. گواهینامه آنلاین موسسه بازاریابی محتوا

شناخته شده مرکز آنلاین برای تمام مفاهیم بازاریابی محتوا این گواهینامه را از طریق دانشگاه CMI خود ارائه می‌دهد. هفت موضوع که توسط متخصصان آموزش داده می‌شود که مواردی مانند کانال‌ها، تبدیل و مخاطبان را پوشش می‌دهند تا شما را برای امتحانی آماده کند که گواهینامه‌ای بدون تاریخ انقضا دارد.

۱۱. دوره‌های بازاریابی و رسانه‌های دیجیتال دانشگاه دوک

شما می‌توانید با شرکت در دوره ۱۲ ماهه دانشگاه دوک ، مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ خود را با کمک متخصصان برجسته بازاریابی دیجیتال ارتقا دهید. در زمان نوشتن رزومه حرفه ای می‌توانید این دوره را به رزومه خود اضافه کنید، چرا که به شما کمک خواهد کرد تا در میان مارکترها متمایز شوید.

۱۲. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیشرفته دانشگاه ورمونت

این دوره و گواهینامه از دانشگاه ورمونت به عنوان یکی از بهترین گواهینامه‌های بازاریابی دیجیتال آنلاین شناخته می‌شود. این دوره که توسط متخصصان صنعت تدریس می‌شود، به مبتدیان اجازه می‌دهد تا با توسعه کمپین و مهارت‌های بازاریابی آنلاین، خود را در این حوزه تقویت کنند.

۱۳. گواهینامه Blueprint فیس‌بوک

کسب رتبه ممتاز به عنوان یک حرفه‌ای در فیس‌بوک نشان دهنده دانش پیشرفته شما از این پلتفرم است و مهارت شما در کار و درک این پلتفرم را نشان می‌دهد. گواهینامه بلوپرینت فیس‌بوک می‌تواند مهارت‌های شما را در ساخت کمپین تبلیغاتی در فیس‌بوک به شرکت‌ها نشان دهد.

۱۴. گواهینامه یادگیری ماشین دانشگاه استنفورد

در این دوره ۱۱ هفته‌ای، دانش آموزان با اصول استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال آشنا می‌شوند. این دوره که توسط یکی از مدیران سابق Google Brain تدریس می‌شود، طیف وسیعی از بهترین شیوه‌ها برای سئو و اطلاعات مرتبط به آن را پوشش می‌دهد. آموزش این دوره از طریق Coursera ارائه می‌شود.

گواهینامه بازاریابی محتوایی Copyblogger

گواهینامه Copyblogger برای استراتژیست‌های محتوا و تولید کنندگان محتوا ارائه می‌شود که به دنبال افزایش توانایی‌های حرفه‌ای خود هستند. برای کسب این گواهینامه پیشرفته، باید یک ارزیابی را از ادیتور Copyblogger بگذرانید. پس از عبور از این مرحله، در فهرست آنها به عنوان یک بازاریاب محتوا معتبر نام برده می‌شوید.

۱۶. گواهینامه Flight School توییتر

ساخت ماژول از کارهایی است که در این دوره باید انجام دهید؛ گواهینامه‌ی Flight School توییتر متشکل از پنج ماژول کوتاه ویدئویی است که تکمیل آنها حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. این ماژول‌ها به متخصصان نشان می‌دهند که چگونه از شبکه‌های اجتماعی خود برای دسترسی به مخاطبان بیشتر و افزایش بهره‌وری از فرصت‌ها استفاده کنند. همچنین یک دوره ۱۰ دقیقه‌ای دیگر نیز دارد که می‌توانید برای مدیریت اجرایی آن را نیز بگذرانید.

۱۷. دوره تجزیه و تحلیل رسانه‌های دیجیتال quietly

گواهینامه quietly بر تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد و به شرکت کنندگان آموزش می‌دهد که چگونه اهداف خود را در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب دنبال کنند.

۱۸. گواهینامه Bing Ads

بینگ یکی دیگر از موتورهای جستجوی بزرگ، دوره‌هایی را ارائه می‌دهد تا به بازاریابان کمک می‌کنند تا حداکثر استفاده را از این بستر جستجو ببرند. آموزش‌های این گواهینامه Ads بینگ به شما کمک می‌کند تا برای امتحانی آماده شوید که باید با نمره ۸۰ یا بالاتر در آن قبول شوید.

۱۹. گواهینامه دیجیتال مارکتینگ Market Motive

این گواهینامه از یک دوره تخصصی بازاریابی دیجیتال که توسط متخصصان سیلیکون ولی تدریس می‌شود، تشکیل شده است. گواهینامه‌ی دوره Market Motive به خودی خود می‌تواند شما را در میان بازاریابان دیجیتال متمایز کند. این دوره شامل هشت واحد درسی اصلی و مرتبط است که به طور مداوم برای مطابقت با استانداردهای کسب و کار، به روز می‌شوند.

۲۰. گواهی YouTube

صدور گواهینامه از دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان، به شما در تعیین استراتژی محتوای ویدئویی کمک می‌کند. در دوره یوتوب می‌آموزید که یک کانال یوتیوب بسازید، آن را رشد دهید، بهینه سازی و در نهایت از آن کسب درآمد کنید. گرفتن این گواهینامه از یوتیوب یک سال و نیم طول می‌کشد.

۲۱. گواهینامه بازاریابی دیجیتال GetResponse

این گواهینامه GetResponse به بازاریابان کمک می‌کند تا کار با ابزارهایی برای افزایش جستجوی آنلاین و ریچ از طریق صحاف لندینگ و اتوماسیون بازاریابی را یاد بگیرند. این دوره شامل چهار موضوع است که این موضوعات شامل، ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی تبدیل صفحه فرود، بازاریابی محتوا و اتوماسیون بازاریابی می‌شود.

۲۲. گواهینامه فارغ التحصیلی بازاریابی دیجیتال دانشگاه Full Sail

Full Sail طیف گسترده‌ای از دوره‌های آنلاین را برای رسانه‌های نوظهور ارائه می‌دهد. گواهینامه فارغ التحصیلی بازاریابی دیجیتال Full Sail یک برنامه چهار ماهه است که شامل معرفی مقدماتی روش‌های بازاریابی دیجیتال، رسانه‌های جدید، تجزیه و تحلیل بازاریابی و تجزیه و تحلیل دیجیتال می‌شود.

۲۳. استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ Northwestern

این دوره پیشرفته Northwestern دو ماهه با نام استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بر داده‌ها، اتوماسیون، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل و مفاهیمی مانند داستان برند و تجزیه و تحلیل عملی از طریق داده کاوی تمرکز دارد.

۲۴. گواهی استراتژی بازاریابی دیجیتال دانشگاه DePaul

دانشگاه DePaul مستقر در شیکاگو این برنامه یک ماهه را در دانشکده مرکزی خود ارائه می‌دهد تا یک دید کلی از اصول بازاریابی دیجیتال به مبتدیان ارائه دهد.

۲۵. گواهینامه بازاریابی دیجیتال BrainStation

BrainStation پلتفرم پیشرو در زمینه فناوری، هم کلاس‌های آنلاین و هم دانشگاه در مکان‌هایی در سراسر آمریکا و کانادا دارد. تمرکز اصلی این دوره و گواهینامه آن بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که در آن متقاضیان می‌توانند کمپین بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد کنند.

سخن پایانی

تمام این گواهینامه‌ها به شما کمک خواهد کرد که رزومه‌ای قوی و پربار برای خود بسازید و این در زمان استخدام بسیار تاثیرگذار خواهند بود. برای شرکت در تمام این دوره‌ها و گرفتن گواهینامه‌ها باید دانش زبان انگلیسی خوبی داشته باشید. اهمیت دانش زبان انگلیسی در گرفتن این دوره‌ها بسیار خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایران تلنتindeed

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا