در آستانه اربعین حسینی بزرگ‌ترین موکب و مرکز نیکوکاری کشور افتتاح شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

بزرگ‌ترین موکب و مرکز نیکوکاری کشور در آستانه‌ اربعین حسینی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا عسگریا، معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در مراسم افتتاح بزرگترین مرکزنیکو کاری و موکب ملی بیان کرد: بزرگترین شبکه‌ خیر و احسان هم اکنون در کشور با ۸ هزار مرکز نیکوکاری وجود دارد که شاخص آن نذرات حسینی است.

وی افزود: در عید قربان حدود ۶ و نیم میلیون پرس غذا و ۶۰۰ بسته‌ غذایی تهیه شده و در محرم و صفر از ۲۵ میلیون پرس غذا و ۱ ونیم بسته‌ی غذایی عبور شده است.بیش از ۵۰ میلیون پرس تا آخر ماه صفر طبخ خواهیم کرد.

عسگریان ادامه داد: این خیر و احسانی که به برکت امام حسین در حال گردش است یک مسئولیت اجتماعی بزرگ را شکل داده است.در این ایام ۳ هزار میلیارد کمک به کمیته امداد شده است که سازماندهی آن به عهده‌ی ماست.در مراکز نیکوکاری ما هم اکنون شور عاطفه‌ها نیز برای آغاز سال تحصیلی برپاست.

وی گفت:بیش از ۵۰ شهرستان در ۲۰ استان کشور برنامه‌ی طبخ ۷۲ دیگ غذای نذری را دارند که از ۴ هزار دیگ بیشتر شده است.

عسگریان گفت: به کرم خیرین و هیئت امنای نذواره ان شاءالله از ۵ هزار دیگ عبور می‌کنیم که بیش از ۲ میلیون پخت در هر وعده خواهد بود. اگر ۴ بار در هر وعده دیگ‌ها برپا شود ۱۰ میلیون پخت هفتگی خواهیم داشت.

وی افزود: کار خیر که فراتر از تمام محدودیت هاست فقط در حوزه‌ی پخت غذا نیست و در قضیه درمان، تامین جهیزیه و کمک معیشتی هم فعال است.مراکز نیکوکاری  نقطه‌ عطف خیر و احسان هستند که با کمک خیران در شبکه‌ نیکوکاری ایجاد شده از پوشش ۱۳۴ هزار یتیم فراتر رفته ایم.

عسگریان بیان کرد: ۳ هزار میلیارد کمک که تا کنون جمع آوری شده، ۷۰ درصد آن توسط مراکز نیکوکاری در حال انجام است و ۱۶ درصد آن را خیریه‌ها پوشش می‌دهند و مابقی کمک‌ها مردمی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا