تسریع صدور ویزای گردشگری در دستور کار دولت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر میراث فرهنگی،‌گردشگی و صنایع‌دستی به توییتی به مناسبت روز جهانی گردشگری خبر داد که تسریع در صدور ویزای گردشگری در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی در پیام‌رسان توییتر به مناسبت روز جهانی گردشگری نوشت: ۵ مهر(۲۷ سپتامبر) روز جهانی گردشگری است. از آقای رییس جمهور به دلیل مواضع عالمانه و حمایتگرانه نسبت به صنعت گردشگری در جلسه‌ی دیروز دولت (۴مهر) و دستور تسریع در صدور ویزای گردشگری تشکر می‌کنم.

وزیر میراث فرهنگی،‌گردشگی و صنایع‌دستی در ادامه این توییت نوشته است: دیروز استانداران پیشنهادی، همه در مورد گردشگری برنامه ارائه کردند. این خیلی خوب است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در جلسه روز گذشته هیات دولت (چهارم مهرماه) با اشاره به تقارن اربعین حسینی با روز جهانی گردشگری، گفت: راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از گردشگری زیارتی، سیاسی و عبادی است که از همه کشورهای جهان در این صحنه حاضر می‌شوند و باید این حضور باشکوه را به جهانیان معرفی کرد.
رئیس جمهوری  با بیان اینکه صنعت گردشگری در دوران کرونا به شدت آسیب دیده است، ابراز امیدواری کرد با کاهش تبعات بیماری کرونا این صنعت رونق بگیرد.

از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد.

هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان ذکر شده است.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO ) شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» را به عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است.

در بخشی از پیام سازمان جهانی گردشگری درباره این روز آمده: این فرصتی است تا فراتر از آمار به گردشگری نگاه کنیم و تصدیق کنیم که در پشت هر آمار و ارقامی، یک شخص قرار  دارد.

سازمان جهانی گردشگری از کشورهای عضو خود و همچنین سازمان ملل متحد، مشاغل و افراد مختلف دعوت کرده تا این قابلیت منحصر به فرد صنعت گردشگری را جشن بگیرند که بر اساس آن هیچ‌کس پس از شروع دوباره گردشگری و نگاه به آینده، عقب نخواهد ماند.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا