کسب دو مدال طلا برای کشتی‌گیران ایران در مسابقات آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱

انتشارات موفقیت‌شناسی

حسن یزدانی در راند چهارم مبارزه‌اش با دیوید تیلور آمریکایی سرانجام موفق شد این کشتی‌گیر را شکست داده و تاج پادشاهی وزن ۸۶ کیلوگرم را از آن خود کند.امیرحسین زارع با پیروزی بر گنو پتریاشویلی گرجستانی شبِ رویایی کشتی آزاد ایران را تکمیل کرد و دومین مدال طلای کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از تسنیم، بعد از روز خوب کشتی‌گیران کشورمان در روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان و رسیدن علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم‌پور به فینال اوزان 57، 65، 79 و 92 کیلوگرم؛ مبارزه‌های فینال و رده‌بندی چهار وزن اول پیکارها در اسلو برگزار شد.

در حالی که تماشاگران ایرانی زیادی در محل برگزاری مسابقات حضور داشتند، حسن یزدانی و دیوید تیلور دیدار فینال وزن 86 کیلوگرم را مقابل هم برگزار کردند. چهارمین جدال دو کشتی‌گیر این بار هشت هفته بعد از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، در فینال مسابقات جهانی اسلو برگزار شد.

حسن یزدانی کشتی را خیلی مقتدرانه و با روحیه خوبی آغاز کرد و با خروج پای تیلور از تشک، امتیاز اول به قهرمان کشورمان رسید. در ادامه نیز با همین تاکتیک، یزدانی به امتیاز دومش دست پیدا کرد. تایم اول این مسابقه با نتیجه 2 بر صفر به سود یزدانی تمام شد.

در تایم دوم هم این حسن یزدانی بود که کارش را طوفانی دنبال کرد و دو امتیاز دیگر گرفت. تیلور در ادامه با خاک کردن یزدانی به دو امتیاز رسید، اما این پایان کار نبود و یزدانی در ثانیه‌های پایانی دو امتیاز دیگر به دست آورد. حسن یزدانی در پایان با نتیجه 6 بر 2 به برتری و مدال طلای مسابقات جهانی رسید.

بعد از آنکه حسن یزدانی موفق شد در فینال وزن 86 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از سد سنگین دیوید تیلور آمریکایی بگذرد، امیرحسین زارع فینال وزن 125 کیلوگرم را در حالی مقابل گنو پتریاشویلی برگزار کرد که هشت هفته پیش در توکیو مغلوب این حریف شده بود.

این بار دو کشتی‌گیر در فینال مسابقات جهانی برابر هم قرار گرفتند که زارع همانطور که پیش از مسابقات هم گفته بود، اشتباهات گذشته را تکرار نکرد و این اجازه را به پتریاشویلی قهرمان گرجستانی نداد که با زیرکی او را خسته کرده و امتیاز بگیرد.

قهرمان 21 ساله آملی که دو ماه قبل در توکیو به مدال برنز رسیده بود، در این کشتی با نتیجه 9 بر 2 بر گنو پتریاشویلی غلبه کرد تا انتقام سختی از این کشتی‌گیر بگیرد.

پیش از این هر چهار نماینده کشتی ایران در روز دوم مسابقات به فینال رسیده بودند. علیرضا سرلک در 57 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در 65 کیلوگرم، محمد نخودی در 79 کیلوگرم و کامران قاسمپور در 92 کیلوگرم فردا شب برای کسب مدال طلا مقابل حریفان روس و آمریکایی قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
تسنیمتسنیم

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا