وزیر مسکن و شهرسازی از ساخت دومیلیون واحد مسکونی خبر داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال، گفت: اکنون با توجه به اقدامات انجام شده و تفاهمنامه‌های امضا شده، عملا ساخت دو میلیون واحد مسکونی کلید خورده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «رستم قاسمی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن اظهار کرد: براساس برنامه رییس جمهوری مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن در چهارسال و اجرای قانون جهش تولید مسکن که حدود ۲ هفته قبل به دولت ابلاغ شده، اقدامات انجام و تصمیماتی گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای رسیدن به عدد چهار میلیون در ۴ سال، اینگونه نیست که سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. برای حل مسئله زمان بندی مجبوریم تعداد زیادتری مسکن را شروع کنیم و برای آغاز کار، ۲ میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار  داده‌ایم و تفاهمنامه تعدادی از آنها در حضور رییس جمهوری با بنیاد مسکن، صندوق تعاون، وزارت راه و تعاون و بسیج امضا شده و عملا کلید ساخت دو میلیون واحد مسکونی زده شد.

وی با اشاره به نیازهای اجرایی و عملیاتی ساخت این تعداد مسکن، خاطرنشان کرد: باید مساله زمین را حل می کردیم که در قالب ایجاد بانک زمین پیشرفت خوبی داشتیم. بخش زیادی از این زمین ها از املاک دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع هم در حال پیشرفت است.

قاسمی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود و حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی کم داریم. جبران این کمبود با توجه به افزایش سن ازدواج و شرایط زندگی مردم، نیاز کشور است.

وی افزود: با توجه به گزارش دقیقی که امروز در شورای عالی مسکن قرائت شد، سهم مسکن در هزینه سبد خانوار در روستاها ۱۸ درصد، در شهرها حدود ۳۲ درصد و در کلان شهرها حدود ۴۵ درصد است. این نشان می دهد که ما باید این نیاز را مرتفع کنیم.

وزیر مسکن و شهرسازی در پیش‌بینی خود از تاثیر ساخت مسکن در کاهش قیمت مسکن عنوان کرد: این موضوع به رابطه عرضه و تقاضا بر می‌گردد. وقتی عرضه زیاد باشد، تقاضا کاهش می یابد و قیمت ها از این رابطه تاثیر می‌پذیرند.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساخت مسکن، از سرمایه گذاران در این بخش نیز حمایت می کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا