نگار حسینی: قبل از نوشتن باید خیلی از اتفاق‌ها شکل بگیرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، نگار حسینی دختر موفق عرصه فرهنگ و رسانه که از سن 15سالگی فعالیت روزنامه‌نگاری را شروع کرد و برنده داستان‌های کوتاهی شد که در سطح کشوری نوشته می‌شد و بعد از آن با روزنامه ایران در حوزه ورزشی و بعد روزنامه اطلاعات در حوزه اجتماعی همکاری کرد و سپس به حوزه کارگردانی و اجرا در سیما و تالیف کتاب وارد شد و اولین کتاب خود را درباره زندگی بازیگر محبوب کشور استاد علی نصریان به رشته تحریر درآورد.

نگار حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری موفقیت‌شناسی گفت: در گذشته رسانه‌های مکتوب خیلی بیشتر از امروز اثرگذاری داشتند و برای ورود به حوزه رسانه سخت‌گیری زیادی وجود داشت و به همین دلیل من خیلی اصرار کردم که اجازه دهند تا در رسانه فعالیت کنم.

وی عنوان کرد: در سن 19سالگی به مدت 3ماه سردبیر مجله «هفت‌روز» شدم و همچنین با مجله چهل چراغ، روزنامه‌های حزب کارگزاران، سازندگی، اعتماد ملی و شرق در حوزه (فرهنگی و اجتماعی) همکاری داشته‌ام.

حسینی اذعان داشت: برای من مطبوعات تجربه بسیار شیرینی بود و فکر می‌کنم که من و مطبوعات هر دو همدیگر را خوب انتخاب کردیم. البته با وجود این‌که حدود 6سال است که دیگر کار مطبوعات را انجام نمی‌دهم ولی همچنان علاقه ویژه‌ای به این فضا دارم و معتقدم افرادی که از فضای مطبوعات وارد حوزه‌های دیگر می‌شوند، اگر در آن حوزه درست انتخاب شوند، نسبت به دیگران موفق‌تر عمل می‌کنند.

مولف کتاب آقای هالو گفت: امروز که من در حوزه رسانه و نگارش فعالیت می‌کنم، می‌بینم که چقدر آن کوله‌پشتی که از فضای مطبوعات همراه من بود می‌تواند به من کمک کند.

نگار حسینی که در کارنامه خود کارگردانی سه برنامه تلویزیونی «صبحی دیگر»، «سعادت آباد»  و «در انتهای الوند» را دارد، گفت: آخرین فعالیت من با مطبوعات در حدود 6سال پیش بود که سردبیر مجله آرمانی بودم و بعد از آن احساس کردم که مطبوعات از فضایی که باید داشته باشد کمی فاصله گرفته است و در نتیجه نوع فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود را تغییر دادم.

وی گفت: امروز به‌دلیل حاکم شدن فضای مجازی در زندگی مردم و به‌دلیل این‌که در این فضا سانسوری وجود ندارد و همچنین به‌دلیل سرعت انتشار اخبار، در نتیجه به نظرم مردم ترجیح می‌دهند اخبار را از رسانه‌های امروزی دنبال کنند.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: به نظر من مطبوعات به موقع شیفت نکرد. آن‌ها باید می‌رفتند سمت تحلیل، سمت گزارش نویسی…

حسینی عنوان کرد: بسیاری از دوستان ما که نخبه مطبوعات بودند به‌دلیل این‌که رسانه از لحاظ اقتصادی صرفه نداشت و به‌دلیل فشارهای روحی که برروی آن‌ها بود، به سراغ کارهای دیگر رفتند و یا مهاجرت کردند.

وی اذعان کرد: امروز گفتگو به‌درستی شکل نمی‌گیرد؛ بیشتر گفت و شنود اتفاق میافتد و همه این موارد باعث می‌شود تا مردم زیاد به این حوزه علاقه‌مندی از خود نشان ندهند.

مولف کتاب آقای هالو گفت: ما مردمانی هستیم که کمی در خصوص خواندن بی‌تفاوت هستیم و خیلی برای فضای خواندن تربیت نشده‌ایم. معمولا ترجیح می‌دهیم خلاصه خبرها را بشنویم تا این‌که خود برویم و بخوانیم و ببینیم موضوع چه هست. در واقع در خبرها خیلی عمیق نمی‌شویم، عادت کرده‌ایم تا هر چیزی را که می‌شنویم همان لحظه باور کنیم و به اصطلاح به هرزخوانی عادت کرده‌ایم. به‌عبارتی دیگر خواندن و مطالعه ما کم است و اگر هم مطالعه‌ای وجود دارد، هرزخوانی می‌کنیم.

نگار حسینی در خصوص رشته دانشگاهی خود عنوان کرد: من در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده‌ام.

وی در خصوص تالیف کتاب گفت: به‌زودی کتاب جدید من درباره زندگی آقای «محمدعلی کشاورز» منتشر می‌شود و در مجموع قرارداد 5عنوان کتاب را با انتشارات «فرهنگ معاصر» منعقد کرده‌ام.

او اذعان داشت: من در حوزه مستند سال‌هاست فعالیت داشته‌ام و برای تلویزیون خیلی کار ساخته‌ام. زمانی که در حوزه مستند کار می‌کردم متوجه شدم در خصوص اتوبیوگرافی، زندگی‌نامه و تاریخ شفاهی خیلی کم کار کرده‌ایم. از طرفی علاقه من به سینما مورد دیگری بود که تصمیم گرفتم در مورد زندگی 5نفر از افراد هنرمند و برجسته ایران بنویسم. این افراد عبارتند از: آقایان علی نصیریان، داود رشید، مجید انتظامی، جمشید مشایخی و محمدعلی کشاورز. زیرا، آن‌ها انسان‌های تاثیرگذاری در سینمای ایران بوده‌اند.

مولف کتاب آقای هالو عنوان کرد: این کتاب در 268صفحه گلاسه رنگی، با قیمت 100 هزار تومان در1500 نسخه، اردیبهشت 1398 وارد بازار نشر شد و مورد استقبال هموطنان عزیز قرار گرفت.

نگار حسینی اظهار کرد: کتاب آقای هالو روایت متفاوتی از زندگی‌نامه است و اسم آن به‌خاطر فیلم مورد علاقه ایشان (آقای هالو) انتخاب شد.

وی در خصوص مشکلات تالیف این کتاب اذعان داشت: جمع‌آوری اطلاعات و عکس‌ها بسیار سخت و دشوار بود. زیرا، عکس‌های مناسب برای درج در کتاب کم بود. همچنین در روزنامه یاد گرفتیم که همیشه موقع نوشتن فرض کنیم که این آخرین باری است که می‌نویسیم. اما این کتاب خیلی متفاوت بود. باید درصد اشتباه خیلی پایین باشد.

مولف کتاب آقای هالو افزود: در سن نوجوانی که شروع به نوشتن کردم، مرتب نوشته‌های خود را پاره می‌کردم، پاک می‌کردم و فقط اطلاعات را جمع‌آوری می‌کردم. حتی در آن زمان 2رمان خود را چاپ نکردم و البته امروز فکر می‌کنم اشتباه کردم و باید آن‌ها را منتشر می‌کردم.

نگار حسینی درباره یک روز عادی کاری خود گفت: حتما روزی یک ساعت تمرین نوشتن انجام می‌دهم. اما، به‌نظرم تمرین نوشتن، فقط خود نوشتن نیست. بلکه خوب دیدن، خوب خواندن و خوب معاشرت کردن است. زیرا، این 3مورد خیلی به خوب نوشتن کمک می‌کند. در واقع قبل از نوشتن باید خیلی اتفاق‌ها شکل بگیرد که نوشتن مرحله آخر است. ولی متاسفانه ما در خصوص خواندن ضعیف هستیم.

مولف کتاب آقای هالو در توصیه به جوانان گفت: جسارت با تمرین به‌دست می‌آید و نوشتن بیشتر جوششی است تا کوششی و البته مهارت نیز تاثیرگذار است. همچنین کارهای هنری دیگر، شاید با تمرین به‌دست بیاید ولی در نویسندگی وقتی اطلاعات زیاد شود، نوشتن خودش می‌آید.

در نهایت نگار حسینی درباره آرزوهای خود عنوان کرد: من10سال است که در صدا و سیما فعالیت می‌کنم و در طی سال، حدود 12مستند کار می‌کنم ولی دوست دارم اولین مستند سینمایی درباره زنان را بنویسم. امیدوارم که دغدغه‌های مالی کم شود تا بتوانم آن‌را انجام دهم.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا