مبلغ یک میلیون تومان تحت عنوان هزینه پرستاری سالمندان در منزل پرداخت می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مبلغ یک میلیون تومان تحت عنوان هزینه پرستاری به سالمندان در منازل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، «محمد نفریه» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با نگهداری سالمندان در مراکز اظهار کرد: با توجه به نوع فرهنگ، دین و مذهب ما خانواده‌ها خیلی تمایل به نگهداری پدران و مادران سالخورده خود در مراکز نگهداری نداشته و ندارند اما شاید در برخی از مواقع با توجه به شرایط خانواده این عزیزان باید در مراکز نگهداری شوند.

وی، تصریح کرد: البته سیاست سازمان بهزیستی این است که این افراد در کنار فرزندان خود در منازل نگهداری شوند اما به هر جهت شاید برخی از این افراد خانواده موثر نداشته باشند که بالطبع باید در مراکز نگهداری شوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت نگهداری سالمندان در مراکز زیاد است و سازمان نیز تلاش می‌کند سالمندان مجهول‌الهویه و افرادی که خانواده موثر ندارند را مورد پذیرش قرار دهد.

نفریه خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان به مقوله نگهداری معلولان در مراکز به عنوان کسب و کار نگاه نمی‌کنیم چرا که باید عزت، کرامت و احترام این عزیزان حفظ بشود.

وی گفت: البته از سال گذشته دستورالعملی تحت عنوان راه‌اندازی خانه‌های کوچک به استانهای مختلف ابلاغ شده است به طوری که این خانه‌ها فضایی را فراهم کرده‌اند که تعداد محدودی با ظرفیت ۱۰ الی ۱۵ نفر از سالمندان و یا معلولان نگهداری می‌شوند و  سرویس‌دهی و پذیرش این افراد نسبت به مراکزی با ظرفیت ۲۰۰ نفر بهتر خواهد بود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امسال نیز توسعه و افزایش خانه‌های کوچک در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است و برهمین اساس مجوزهایی به افراد واجد شرایط داده می‌شود.

نفریه همچنین به پرداخت حق پرستاری برای نگهداری معلولان و سالمندان در منازل اشاره کرد و گفت: در گذشته میزان هزینه حق پرستاری نسبت به افرادی که در مراکز نگهداری می‌شدند بسیار کم بود به طوری که حدود ۴۷ هزار تا ۴۸ هزار نفر در مراکز نگهداری از یارانه سازمان برخوردار می‌شدند که به ازای آن کمتر از ۳۰ هزار نفر در مراکز از حق پرستاری سازمان بهرمند می‌شدند که افراد شامل سالمندان، معلولان شدید و خیلی شدید و بسترگرا بود اما از سال گذشته با اقدام رئیس سازمان بهزیستی حدود ۶۰ هزار نفر از معلولان و سالمندان از حق پرستاری در منزل استفاده می‌کنند.

وی گفت: البته در حال حاضر نیز ما پشت نوبتی برای دریافت حق پرستاری در منزل روبرو هستیم اما امیدواریم بتوانیم این افراد را با تأمین اعتبار وارد چرخه حق پرستاری بکنیم همچنین در حال حاضر ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان تحت عنوان حق پرستاری به سالمندان، معلولان شدید و خیلی شدید و بسترگرا پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر از سالمندان درمراکز توانبخشی و خانه‌های حمایتی نگهداری می‌شوند گفت: سیاست سازمان بهزیستی این است که شرایطی فراهم شود که سالمندان در کنار خانواده و فرزندان خود زندگی کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
سازمان بهزیستی کشور

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا