موفقیت جاده خاکی در کسب بهترین جایزه جشنواره فیلم لندن

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فیلم «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره معتبر فیلم لندن شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، فیلم «جاده خاکی» به عنوان یکی از هشت فیلم بخش رقابتی اصلی شصت و پنجمین جشنواره فیلم لندن حضور داشت و در نهایت جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد. 

 «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی پس از نخستین نمایش جهانی خود در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن و دعوت به جشنواره هایی چون کارلووی واری، سارایوو، افق‌های نو لهستان و جشنواره نیویورک، جایزه نخست جشنواره لندن را دریافت کرد. 

اولین ساخته بلند پناه پناهی در بخش اصلی جشنواره لندن با فیلم های سینماگران سرشناسی از جمله «دست خدا» به کارگردانی «پائولو سورنتینو»، «نتیرام» از «جاستین کرزل»، انیمیشن «زیبا» ساخته جدید «مامورو هوسودا» از ژاپن، «چیزهای حقیقی» به کارگردانی «هری ووتلیف»، «حفره» از «میکل آنجلو فرامارتینو» و «غروب آفتاب» از «میشل فرانکو» رقابت کرد. 

حسن معجونی، پانته‌آ پناهی ها، رایان سرلک ، امین سیمیار  و بهرام ارک بازیگران اصلی این فیلم هستند و امین جعفری فیلمبردار باتجربه ایرانی که پیش از این در فیلم هایی چون «۳ رُخ» و «قصیده گاو سفید» همکاری داشته، فیلمبرداری «جاده خاکی» را نیز بر عهده داشته است. 

کمپانی «سلولوئید دریمز» به مدیریت هنگامه پناهی پخش بین المللی فیلم «جاده خاکی» را بر عهده دارد. 

شصت و پنجمین جشنواره فیلم لندن از تاریخ ۶ تا ۱۷ اکتبر (۱۴ تا ۲۵ مهر) در انگلستان برگزار شد و «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و فیلم کوتاه «دیوار چهارم» از محبوبه کلاسی نیز دیگر نمایندگان سینمای ایران در این رویداد سینمایی بودند. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا