شکوفایی گردشگری خوراک در خانه خلاق یزد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یکی از حوزه‌های فعالیت خانه خلاق یزد، گردشگری خوراک است که از حوزه‌های ناملموس میراث فرهنگی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، خانه خلاق یزد در عمارت تاریخی حیرانی واقع شده و فعالیت آن متمرکز بر صنایع خلاق است. تیم‌های مستقر در این موسسه در حوزه‌های مختلف از جمله برندسازی فرهنگی، گردشگری خوراک یا گردشگری غذا و گردشگری خلاق فعال هستند.

الهه افسریه، رئیس هیئت مدیره این خانه خلاق با اشاره به این که در حال حاضر ۶ تیم در این خانه مستقر هستند، بیان کرد: گردشگری خوراک یکی از حوزه‌های ناملموس میراث فرهنگی است که برخی از تیم‌های ما در این زمینه فعالیت می‌کنند. برخی از تیم‌های مستقر در این خانه خلاق نیز محصولاتی منحصر به یزد تولید می‌کنند. شناسایی ایده‌ها، تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها، برندسازی و شبکه‌سازی برای آنها، کمک به شکل‌گیری، ترویج و توسعه کسب‌وکارهای آنها از جمله وظایف این خانه خلاق است.

وی افزود: روند پذیرش تیم‌ها، استارت‌آپ‌ها و ایده‌های از طریق شورای پذیرش انجام می‌شود. این شورا در ابتدا یک منتور (مربی) را در کنار تیم‌ها قرار می‌دهند تا اصول کسب‌وکار، تحلیل بازار و تحلیل رقبا را یاد بگیرند و به مرحله‌ای برسند که ویژگی‌های مورد نیاز برای پذیرش در خانه خلاق را به دست آورند. ایده‌ها در شورای پذیرش مطرح می‌شوند و اگر متناسب و مرتبط با حوزه فعالیت خانه خلاق باشد، وارد دوره پیش‌شتاب‌دهی خانه خلاق می‌شوند. بعد از یک دوره سه ماهه، تیم‌ها دوباره ارزیابی می‌شوند و در صورت تایید به مرحله بعدی شتاب‌دهی می‌روند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا