جزئیات جدید ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن ملی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمودزاده گفت: متقاضیان واجد شرایط می توانند از فردا در فرصت یک ماهه که برای آنها در طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده ثبت نام کنند.

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین جزئیات ثبت‌نام در طرح‌های جهش تولید مسکن با بیان اینکه مدارک و شرایط برای ثبت‌نام‌کنندگان در این طرح همانند شرایط ثبت‌نام‌کنندگان در سایر پروژه‌های مسکنی دولت است، گفت: متقاضیان باید دارای سرپرست خانوار باشند و سابقه سکونت پنج‌ساله در شهر مورد تقاضا را داشته باشد و مهم‌ترین شرایطی که متقاضیان داشته باشند آن است که فرم ج آن‌ها سبز باشد.

او ادامه داد: متقاضیان باید برای ثبت‌نام بعد از تأیید شدن به دفاتر ادارات‌کل شهر‌ها مراجعه کنند و در صورت تایید به نظام بانکی برای افتتاح حساب سپرده مراجعه می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین جزئیات تسهیلات بانکی برای واحد‌های طرح جهش تولید مسکن هم گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات خود را داده و این موضوع امروز در جلسه شورای‌عالی مسکن و همچنین شورای عالی پول و اعتبار باید بررسی و تایید شود.

محمود زاده توضیح داد: میزان تسهیلات براساس قیمت تمام‌شده، سرعت  اجرا، تراکم و ارتفاع متغیر است و کارمزد تسهیلات هم باید در جلسات نهایی بانک مرکزی و شورای‌عالی پول و اعتبار تعیین شود.

او با بیان اینکه فرصت ثبت‌نام برای متقاضیان یک‌ماهه است، گفت: بعد از یک ماه تنفس کسانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند در این مدت ثبت‌نام کنند.

محمودزاده با بیان اینکه سامانه ثمن برای سامانه متقاضیان برای ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن است، گفت: متقاضیان از فردا ساعت ۱۲ می‌توانند در شهر‌هایی که زمین آن‌ها تامین شده ثبت‌نام خود را انجام دهند.

او ادامه داد: در حدود ۳۱ شهر اراضی برای ساخت واحد‌های طرح جهش تولید مسکن تامین شده و ما به‌سرعت در حال تامین زمین در سایر شهر‌ها هستیم تا متقاضیان در شهر‌های موردنظر خود بتواند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان برای ثبت‌نام باید دارای چهار شرط مهم از جمله سبز بودن فرم ج، عدم مالکیت خصوصی، سرپرست خانوار بودن را داشته باشند، بیان کرد: در این مرحله تنها ۳۱ استان به سامانه متصل هستند.

محمود زاده توضیح داد: تامین زمین در سایر استان‌ها به‌سرعت درحال  انجام است و به‌زودی ثبت‌نام در این شهر‌ها هم آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولین مدارک برای ثبت‌نام در این سامانه آن است که متقاضی یا سرپرست خانوار اطلاعات هویتی و مالکیت خود را وارد  و سپس اطلاعات افراد تحت تکلف خود را وارد سامانه کند که متقاضیان بعد از پالایش تایید اطلاعات آن‌ها می‌توانند برای ادامه روند ثبت‌نام اقدامات لازم را در دفاتر ادارات استان‌ها و یا بنیاد مسکن انجام دهند.

او با بیان اینکه از فردا ساعت ۱۲ سایت آماده بارگذاری خواهد بود، گفت: متقاضیان فرصت یک‌ماهه برای ثبت‌نام در این سامانه را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ اولویت ویژه‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان وجود ندارد، گفت: تمام کسانی که واجد شرایط هستند می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

او با بیان اینکه متقاضیان در شهر‌هایی که به سامانه متصل است باید ثبت‌نام کنند، گفت: شهر‌هایی که اطلاعات اراضی در آن‌ها تامین نشده‌اند به سامانه وصل نیستند و بنابراین تنها متقاضیانی که در شهر مورد تقاضا و تمایل ثبت‌نام دارند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند

محمود زاده تصریح کرد: روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ آماده ثبت نام برای واحد‌های طرح جهش تولید و تامین مسکن هستیم. متقاضیان می‌توانند به سامانه ملی نهضت مسکن به نشانی www.saman.mrud.ir مراجعه و نام‌نویسی کنند.

او یادآور شد: البته در حال حاضر سایت از دسترس خارج است، اما تا روز چهارشنبه فعال می‌شود. در ۳۱ استان و تعداد قابل توجهی از شهر‌ها تامین زمین صورت گرفته و آمادگی ثبت نام وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: متقاضیانی که پیش از این در طرح‌های دولتی مسکن ثبت نام کرده بودند امکان ثبت نام مجدد برای آن‌ها وجود ندارد مگر آنکه بخواهند انصراف دهند.

او اظهار کرد: تمامی متقاضیانی که پیش از این در طرح‌های مسکنی ثبت نام کرده بودند و اطلاعات آن‌ها تایید نشده بودند هم درصورتی که در این طرح اطلاعات و شرایط آن‌ها تغییر نکرده باشند هم تایید نخواهند شد.

محمود زاده با بیان اینکه زنان مجرد بالای ۳۵ سال به‌عنوان سرپرست خانوار در نظر گرفته می‌شوند و مشمول خرید مسکن هستند، افزود: افرادی که در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده و هنوز مسکنی تحویل نگرفته‌اند، مشمول طرح جهش تولید مسکن می‌شوند. این دسته از متقاضیان لازم نیست مجددا در سامانه جدید ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این طرح تمامی مستاجران و واجدان شرایط برای ثبت نام اقدام کنند، چراکه فرصت بسیار خوبی برای خانه دار شدن متقاضیان است.

او با بیان اینکه در مرحله اول استارت کار دو میلیون واحد مسکونی زده خواهد شد، گفت: در دو مرحله پروژه‌ها شروع خواهد شد و طی امسال و سال آینده ۴ میلیون واحد مسکونی شروع خواهد شد، چراکه زمان ساخت واحد مسکونی دو سال است و ما امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم این واحد‌ها را به متقاضیان تحویل دهیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا