دیار نار امروز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت رونمایی خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

«دیار نار» توسط خانه کتاب و ادبیات ایران، امروز جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ (۲۲ اکتبر ۲۰۲۱) در سومین روز هفتادوسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، کتاب «دیار نار» توسط خانه کتاب و ادبیات ایران، امروز جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ (۲۲ اکتبر ۲۰۲۱) در سومین روز از هفتادوسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین و تصویرگر اثر، فاطمه یاوری در غرفه جمهوری اسلامی ایران رونمایی می‌شود.

کتاب «دیار نار» فرهنگ و تاریخ مردم منطقه رامشه اصفهان را در ۵۱۲ صفحه روایت می‌کند. نویسنده این اثر با جمع آوری ۱۴۰۰ سند خطی و مصاحبه با حدود یکصد نفر از مطلعین و معمرین منطقه و همچنین بازدید و بررسی آثار تاریخی درصدد است زوایایی از تاریخ، فرهنگ و باورهای مردمان این دیار را روشن سازد. بیان وقایع تاریخی و فرهنگی در قالب داستان‌های واقعی سبک و سیاقی است که کم و بیش نویسنده در کتاب دنبال کرده است.

کتاب «دیار نار» اثری است از الیاس رضایی که تصویرگری آن را فاطمه یاوری (نقاش، نگارگر و پژوهشگر هنر ساکن فرانکفورت) برعهده داشت؛ این کتاب توسط نشر حبیب چاپ شده است. لازم به ذکر است سال ۱۳۹۸ کتاب «مردمان ماندگار» از همین نویسنده در دو جلد و ۱۳۰۰ صفحه درخصوص فرهنگ مردم رامشه منتشر شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا