مقصودی: دستورالعمل تورهای سافاری و آفرود در بیابان لوت در دست تدوین است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت کشور گفت: مسیرهای تورهای سافاری و آفرود در بیابان لوت هنوز نهایی نشده اند و دستورالعمل در حال نوشتن است که برای خانه های بوم گردی و ضوابط و اردوهای گردشگری نیز هست و اینکه افرادی که تور آفرود می برند دارای چه مشخصه هایی باید باشند .

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، مهران مقصودی شامگاه چهارم آبان ماه در جلسه جمع بندی سفر به شهرستان بم به آثار تاریخی این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان بم سه اثر جهانی وجود دارد که بسیاری از استان ها حتی یک اثر جهانی هم ندارند و  نکته مثبت بم همین است.

وی افزود: بیابان لوت یک اثر جهانی وسیع است که ۸۶۰ کیلومتر عرصه محیط این اثر جهانی است.

مقصودی به آثار جهانی طبیعی اشاره و تصریح کرد: آثار طبیعی زیادی در جهان وجود دارد که هیچ کدام اینگونه نیست که شخصی بدون مجوز وارد آنها شود. ما امکانات و زیرساخت های لازم را نداریم و اگر فردی درخواست دهد یک سال بعد اجازه داده می شود اما برای تورها اینگونه نیست؛ تورها می توانند وارد سایت شده و درخواست خود را ثبت نمایند .

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر ورود به بیابان ها برای تمام اشخاص ممنوع است اما لوت اینگونه نیست، گفت: پایگاه جهانی لوت در بم به تازگی آغاز به کار کرده و منابع مالی برای آن در نظر گرفته نشده که باید در دستور کار قرار بگیرد تا امکان گسترش داشته باشد .

وی افزود: برای جذب گردشگر باید اول ماکت لوت را به معرض دید قرار داد و می طلبد ماکت لوت در موزه تاریخی و موزه مردم شناسی و صنایع دستی به نمایش درآید.

مقصودی اظهار کرد: مسیرهای تورهای سافاری و آفرود هنوز نهایی نشده اند و دستور العمل  در حال نوشتن است که برای خانه های بوم گردی و ضوابط و اردوهای گردشگری نیز هست، اینکه افرادی که تور آفرود میبرند دارای چه مشخصه هایی باید باشند .

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت کشور با اشاره به ورود غیرمجاز از سایر استان ها به بیابان لوت گفت: با استفاده از نصب جی پی اس و اطلاع رسانی از طریق مردم محلی می توان از ورود این افراد جلوگیری کرد. ضمن اینکه تورهای تهران هم می توانند وارد منطقه شوند اما باید مجوز بگیرند .

به گزارش ایسنا، “هادی شهسوارپور” فرماندار بم نیز در این جلسه اظهار کرد: بکرترین نقاط کویری در شهرستان بم وجود دارد که  ظرفیت بسیار خوبی است و می توان برای صنعت گردشگری برنامه ریزی کرد .

وی افزود: اگر بخواهیم به سمت درآمدزایی برویم باید زیرساخت ها فراهم شود و برای تسهیل در کار فعالان این حوزه نهایت تلاش انجام شود. بحث ما درگاه کویری و ساختمان پایگاه جهانی لوت است تا زودتر آماده شود .

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا