جایزه جهانی موسیقی وومکس ۲۰۲۱ به خواننده کرد رسید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

«آینور دوغان» خواننده و موسیقیدان زن کرد اهل کشور ترکیه به عنوان برنده جایزه هنرمند سال از جشنواره جهانی موسیقی وومکس انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، هیات داوران جایزه جهانی موسیقی وومکس (Womex) این جایزه را به جهت حفظ ترانه‌های کردی و علوی توسط «آینور دوغان» در برابر آن‌هایی که می‌خواهند آن‌ها را خاموش کنند، شایسته دریافت جایزه هنرمند سال ۲۰۲۱ معرفی کردند. 

«آینور» که علاوه بر خوانندگی، نوازنده ساز باغلاما است، آثارش را بر اساس موسیقی فولک کردی خلق می‌کند و در سال ۲۰۱۲ به شهر آمستردام هلند نقل مکان کرد. 

وومکس (نمایشگاه جهانی موسیقی) که یک پروژه بین‌المللی در راستای پشتیبانی و توسعه موسیقی ملل است، امسال از ۲۷ تا ۳۱ اکتبر (۵ تا ۹ آبان) در شهر پورتو در کشور پرتغال برگزار شد و شامل برگزاری رویدادهای متنوع از اجرای موسیقی تا نمایش فیلم و برپایی نمایشگاه بود.

امسال آنسامبل «آتین» شامل هنرمندانی از کشورهای ایران، فلسطین و فرانسه و آنسامبل «امیر امیری» با حضور هنرمندانی از کشورهای ایران، سوریه، اردن و کانادا برگزار شد.

جایزه وومکس که به عنوان جایزه جهانی موسیقی اکسپو شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده است. این جایزه از آغاز برای احترام و ارج نهادن به موارد برجسته موسیقی جهان در سطح بین‌المللی و با اذعان به تعالی موسیقی، اهمیت اجتماعی، موفقیت تجاری، تاثیر سیاسی و یک عمر دستاورد هنری معرفی کرده و بنیان نهاده است. هر سال نیز در ماه اکتبر همزمان با رویداد وومکس Womex (رویداد نمایشگاهی موسیقی جهان) جایزه‌ای به یک نفر که شایسته این عنوان در جهان است داده می‌شود. از سال ۲۰۰۸ جایزه وومکس برای هنرمند و برای تعالی حرفه‌ای به هنرمندان اعطاء می‌شود. 

کیهان کلهر موسیقیدان سرشناس ایرانی در سال ۲۰۱۹، جایزه هنرمند سال را از رویداد سالانه وومکس دریافت کرد. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا