خلق برندهای بین المللی مد و لباس برای ایران تولید ارزش می کند

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، محمدهادی عسکری در آیین افتتاح مجازی نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به میزبانی دانشگاه گیلان، با اشاره به ضرورت توجه به دانشجویان دختر در دانشگاه های کشور، اظهارکرد: بعد از انقلاب شاهد افزایش کمی دانشجویان دختر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستیم که این افزایش در سایه تلاش خودانگیخته و ارتقای شاخص های حضور دانشجویان در دانشگاه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امروزه بخش عمده ای از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه توسط دختران توانمند و فرهیخته در کنار پسران دانشجو شکل می گیرد، افزود: وظیفه داریم زمینه را برای کنشگری بیش از پیش دانشجویان فراهم کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده در حوزه امور زنان و خانواده، تصریح کرد: به دنبال ایجاد بستری هستیم تا دانشجویان دختر بتوانند در کنار آموزش های رسمی و نظری، وارد فضای مهارت افزایی شوند. در این راستا امسال دومین دوره نمایشگاه های توانمندی دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی را برگزار کردیم.

عسکری، با تاکید بر لزوم معرفی دختران دانشجوی واجد صلاحیت و خلاقیت به فضای حرفه ای کسب و کار، عنوان کرد: فعالیت حرفه ای در زمینه مد و لباس و صنایع دستی به دختران ما این امکان را می دهد که بتوانند در فرایند توسعه کشور و اقتصاد خانواده خودشان تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری دائمی نمایشگاه های توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد و لباس فرصت افزایش خلاقیت و کنشگری آنان در فضای اقتصادی است، متذکر شد: علاوه بر نقش آفرینی دختران دانشجو در مدیریت اقتصاد، پیوند بین طراحان و مخاطبان حائز اهمیت است.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، تلاش برای پیوند طراحان مد و لباس و مصرف کنندگان را منجر به پویایی فضای کسب و کار دانست و اضافه کرد: با ارتقای زمینه های فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی، امکان تاثیرپذیری کمتر از مد و الگوی بیگانه را خواهیم داشت.

عسکری، با اشاره به وجود کارآفرینان و سرمایه گذاران علاقمند به حوزه مد و لباس، گفت: این نمایشگاه ها به در کنار هم قرار گرفتن طراحان و سرمایه گذاران کمک می کند تا بتوانیم با خلق برندهای ملی و بین المللی برای کشور تولید ارزش کنیم.

وی صنعت پوشاک و صنایع دستی را یکی از عرصه های مهم کارآفرینی و ایجاد اشتغال با سود بالا دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم خلاقیت های دانشجویان دختر در این عرصه را ساماندهی و مدیریت و زمینه بازاریابی های اینترنتی به ویژه در شرایط همه گیری کرونا را فراهم کنیم، به ارتقای تاب آوری اجتماعی و اقتصادی خانواده ها و بهبود کیفیت زندگی کمک خواهیم کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، دانشجویان را موتور محرک و نیروی نرم افزاری دانشگاه دانست و یادآور شد: دانشگاه کانون عقلانیت، خردورزی و امیدآفرینی است و باید این تولید امید از دانشگاه به سطح جامعه منتقل شود.

انتهای پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا