تشریح برنامه‌های جشنواره سینمای ایران در شانتی فرانسه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر امور هنری، فرهنگی و روابط ایران در جشنواره سینمای ایران در شانتی (Chantilly) ضمن تشریح برنامه‌های این جشنواره از آغاز به کار رسمی آن همزمان با روز ۱۳ آبان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سید وحید یعقوبی مدیر امور هنری، فرهنگی و روابط با ایران جشنواره سینمای ایران در شانتی (Le Festival du Cinéma Iranien de Chantilly) در خصوص برنامه‌های این دوره از جشنواره گفت: افتتاحیه جشنواره روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه با حضور مقامات رسمی و محلی این شهر ساعت ۱۹ به وقت محلی در سینمای شهر شانتی برگزار می‌شود. در این مراسم موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کلاسیک فرانسوی نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: در روزهای برگزاری جشنواره در بخش غیر رقابتی شش فیلم کوتاه نمایش داده خواهد شد و در روز اختتامیه هم که یکشنبه ۱۶ آبان ماه برگزار می‌شود فیلم مسیر معکوس ساخته ابوالفضل جلیلی و  فیلم کوتاه آوا به کارگردانی مریم اشرفی در سینمای شهر سانلیس نمایش داده می‌شود.

مدیر امور هنری، فرهنگی و روابط با ایران جشنواره سینمای ایران در شانتی با اشاره به اینکه در ایام برگزاری جشنواره دو کنفرانس برگزار می‌شود، تصریح کرد: در روزهای برگزاری جشنواره دو کنفرانس آنچه همیشه می خواستید درباره ایران بدانید و سینما: آیینه روح ایرانی در شهرداری شانتی برگزار می‌شود. همچنین برنامه ملاقات و نشست هایی با صاحبنظران فرانسوی در خصوص فرهنگ و تمدن ایران در محل کتابخانه ها و مراکز فرهنگی این شهر و نیز سانلیس برای این سه روز تدارک دیده شده است.

یعقوبی ادامه داد: در حاشیه برگزاری جشنواره سینمای ایران در شانتی انیمیشن بهادر به کارگردانی عبدالله علیمراد و فیلم مستند نان‌های دنیا نیز نمایش داده می‌شود. همچنین در جشنواره امسال برنامه های جانبی همچون برگزاری کارگاه خوشنویسی توسط یونس فقیهی در شهر سانلیس، برگزاری نمایشگاه عکس ایران در سالن سینمای شهر سانلیس و کارگاه  شیرینی‌های سنتی ایرانی اجرا می‌شود.

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی از ۱۳ الی ۱۶ آبان‌ماه سال جاری در کشور فرانسه به ابتکار مرکز «ایران و فرانسه» و با همکاری شهرداری شانتی و مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا