تصویب ده هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان کمیته امداد

انتشارات موفقیت‌شناسی

بختیاری گفت: در هفت ماهه سال بیش از ۹۴ هزار شغل برای مددجویان ایجاد کرده‌ایم و در صورت پرداخت کامل تسهیلات، این رقم تا پایان سال به ۳۰۰ هزار فرصت شغلی می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص ترک تحصیل دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد، گفت: آمار دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد متغیر است و کاهش این آمار در مقاطع مختلف به معنای ترک تحصیل دانش‌آموزان نیست.

وی افزود: هر سال آمار دانش‌آموزان تحت پوششمان را با وزارت آموزش و پرورش تطبیق می‌دهیم، به همین دلیل نمی‌توان گفت دانش آموزان ما مشکلی برای ادامه تحصیل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار دانش تحت پوشش ما هستند تاکید کرد: همچنین حدود ۵۰ هزار دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند که شهریه هر ترم آن‌ها را پرداخت می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به عملکرد این نهاد در حوزه اشتغال، ادامه داد: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال مددجویان تصویب شده است که در هفت ماهه سال بیش از ۹۴ هزار شغل برای مددجویان ایجاد کرده‌ایم و در صورت پرداخت کامل تسهیلات، این رقم تا پایان سال به ۳۰۰ هزار فرصت شغلی می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مشاغلی که ایجاد می‌شود برای دهک‌های اول تا پنجم جامعه در نظر گرفته شده که برای شناسایی آن‌ها از ظرفیت کارآفرینان و خیران کمک خواهیم گرفت.

بختیاری با بیان اینکه در برنامه پنج ساله ششم، کمیته امداد باید سالانه ۷۰ هزار اشتغال ایجاد می‌کرد، تاکید کرد: در طول برنامه ششم توسعه بیش از ۸۰۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

وی گفت: مددجویان و مجریان طرح‌های اشتغال تا سه سال پس از راه‌اندازی کسب و کار حمایت می‌شوند، اما اگر به حداقل درآمد رسیدند از تحت پوشش خارج می‌شوند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا