برگزاری اولین جلسه هم اندیشی نمایندگان استانی صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم؛ اهتمام ویژه در ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وبينار سراسري نمايندگان استاني صندوق اعتباري هنر با هدف تبيين برنامه ها و تشريح روند امور جاري به منظور يکسان سازي نحوه ارائه خدمات به اصحاب فرهنگ و هنر روز يکشنبه ۱۶ آبان با حضور مديرعامل و مديران صندوق اعتباري هنر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی، مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنردر خصوص اهداف برگزاری این وبینار گفت: این نشست  به منظور هم‌اندیشی در ارائه هرچه بهتر خدمات به جامعه هدف برگزار می شود. نقش نمایندگان استان ها در انتقال شرایط و مطالبات هنرمندان بسیار مهم است. وی افزود: هدف دیگر از برگزاری این جلسه ارتقاء سطح تعامل میان مدیران، کارشناسان ستادی و نمایندگان استانی صندوق است تا شاهد یکسان سازی نحوه ارائه خدمات به هنرمندان سراسر کشور باشیم و بتوانیم بهترین شرایط را برای جامعه فرهنگ و هنر فراهم کنیم.

این امر منوط به همکاری و هم‌افزایی همه جانبه تمامی مراکز استانی است. تعامل هرچه بیشتر ستاد مرکزی و ادارات کل در استان ها سبب رفع بسیاری از مشکلات جامعه فرهنگ و هنر کشور خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه تصریح کرد: در گام نخست با بررسی اساسنامه و شناسایی نیازها و اهداف، نسبت به بازنگری و اصلاحات ساختار سازمانی صندوق اقدام کردیم.

در ساختار جدید معاونت سرمایه گذاری و اقتصاد هنر به حوزه فعالیت های صندوق افزوده شد. توانمند سازی هنرمندان یکی از موضوعات محوری است. ضروری است با اجرای برنامه های اقتصادی و تقویت زیر ساخت ها، زمینه توانمند سازی هنرمندان فراهم شود و کسب و کارهای فرهنگی و هنری رونق گیرد.

در این زمینه نمایندگان استانی نقش محوری خواهند داشت.پوراحمدی پالایش و به روزرسانی اطلاعات اعضا براساس آیین نامه عضویت را از اساسی ترین سیاست های صندوق در دوره جدید مدیریتی خواند و تصریح کرد: دولت منابعی در اختیار صندوق قرار می دهد که وظیفه ماست این منابع را در اختیار هنرمندان واقعی قرار دهیم. با همکاری نمایندگان استانی پالایش و اعتبار سنجی اطلاعات اعضا براساس آیین نامه عضویت در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: موضوع بعدی تعیین تکلیف متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر بود که که بدلیل توقف چندین ماهه فرایند عضوگیری، پرونده آنها بررسی نشده است. براین اساس با تمرکز بر آیین نامه سعی کردیم وحدت رویه در عملکرد تمامی استان ها شکل گیرد و بر اساس فرمت های جدید عضویت هنرمندان مستندات کامل تری را ارائه دهند.

این مسئله بسیار به شفافیت فرایند تأیید عضویت ها کمک خواهد نمود و با ارائه نقشه راه به کارشناسان و نمایندگان استانی کمک خواهد کرد تا خدمات صندوق به هنرمندان واقعی برسد.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه تصریح کرد: پوشش هزینه درمان و سلامت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از مهمترین اولویت های صندوق اعتباری هنر است که برای تسریع و سهولت در ارائه خدمات به اعضا، نمایندگان استانی باید نظرات و راهکارها را ارائه دهند تا بتوانیم سیاست‌ها و دستورالعمل‌های لازم را بر همین اساس تدوین کنیم. وی در ادامه افزود: با بررسی و جمع بندی نظرات اعضا و هیئت مدیره برای ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به اعضا در سالجاری به دنبال تنظیم قرارداد با شرکتی بودیم که علاوه بر حسن شهرت و رضایت ذینفعان، مراکز گسترده طرف قرارداد داشته باشد. از این رو با شرکت بیمه دانا قرارداد منعقد شد.

همچنین بمنظور تسریع در بررسی پرونده های درمانی و پرداخت هزینه های پزشکی، رویه گذشته تغییر یافت.

مطمئناً در این مسیر نواقصی وجود دارد که طرح اشکالات از سوی شما برای اصلاح روند بسیار مهم است.پوراحمدی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: در زمینه ارائه تسهیلات به اعضای صندوق با مجموعه‌های مختلف مذاکره داشتیم.

با بانک قرض الحسنه رسالت که از مجموعه های خوشنام بانکی کشور است به توافق رسیده ایم که تسهیلات معیشتی و اضطراری با همکاری این بانک به اعضا تعلق گیرد.وی افزود: هدف اصلی ما این است که هنرمندان به این باور برسند که از راه خلق آثار فرهنگی و هنری، درآمد پایدار ایجاد کنند.

ما باید در این مسیر به هنرمندان کمک نماییم. انشالا با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و با حذف موانع  دست و پاگیر و ایجاد شرایط برای سهولت پرداخت اقساط تسهیلات، هنرمندان بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

بخشی از بسته حمایتی که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده آن را داده بودند در این قالب عملیاتی خواهد شد که شیوه نامه اجرایی آن بزودی اطلاع رسانی می شود.در این نشست نمایندگان استانی درباره دغدغه‌ها، مشکلات جاری و راهکارهای پیشبرد اهداف صندوق اعتباری هنر به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

مسلم کریمی معاون اعضا، فرزاد طایفه حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع و خمیس آبادی رئیس مجتمع اجرایی و سرپرستی قراردهای ویژه بیمه دانا، از دیگر سخنرانان این جلسه بودند که به سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ گفتند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
صندوق اعتباری هنر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا