اعلام جزئیات جدید از شرایط ثبت نام مجردها در طرح نهضت مسکن ملی/ دریافت تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی برای تهرانی‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمودزاده گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، افراد اگر در زمان ثبت نام مجرد باشند، واحد زمانی به آن‌ها تحویل داده می‌شود که متاهل شده باشند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، با بیان اینکه تسهیلات طرح جهش تولید مسکن همان پیشنهاداتی بود که پیش از این اعلام شده بود، گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: رقم این تسهیلات در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای آبان ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۹۰۰‌ هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام کرده‌اند.

محمود زاده همچنین درباره آخرین وضعیت ثبت نام افراد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: وزارت راه وشهرسازی پیشنهاداتی در این خصوص داده، اما هنوز به قطعیت نرسیده و در حال بررسی است که این طرح هم در شورای عالی مسکن بررسی خواهد شد.

او ادامه داد: ما سعی خواهیم کرد با مصوبات این طرح بتوانیم محرکی برای ازدواج جوانان باشیم به طوری که افراد در زمان ثبت نام اگر مجرد باشند، واحد زمانی به آن‌ها تحویل داده خواهد شد که متاهل شده باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مسکن مجرد‌ها یک موضوع عام است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تمامی جوانان بتوانند از این فرصت در فرجه زمانی که واحد ساخته می‌شود استفاده کنند، تصریح کرد:  با این وجود این موضوع در حال بررسی است.

محمود زاده با بیان اینکه آخرین جلسه در بانک مرکزی برای بررسی قانون تبصره ۱۸ و پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد که بانک مرکزی به تمامی بانک‌های عامل مصوبه پرداخت تسهیلات به سازندگان را ابلاغ کند و بانک‌ها موظف هستند ۲۰ درصد از سهم کل تسهیلات کل کشور را به بخش مسکن اختصاص دهند.

محمود زاده ادامه داد: بر این اساس بانک‌ها باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال را که معادل ۲۰ درصد از سهم کل تسهیلات کشور می‌شود، به بخش مسکن اختصاص دهند و در صورتی که بانک‌ها این موضوع را اجرایی نکنند، طبق قانون ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شوند که این موضوع در قانون جهش تولید مسکن تکرار و اعلام شده است.

او بیان کرد: طبق این قانون تمامی بانک‌ها موظف هستند، به این موضوع ورود و آن را اجرایی و عملیاتی کنند.

محمود زاده با بیان اینکه سهم تمامی واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستا‌ها مشخص شده که تا چه سقفی تسهیلات را دریافت کنند، گفت: این تسهیلات ابلاغ شده و هر سازنده و یا هر متقاضی که کار عملیات اجرایی را شروع کند، می‌تواند اولین قسط خود را دریافت کند و البته بخش‌هایی در این حوزه پیش بینی شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان آورده برای واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن متفاوت است، گفت: میزان آورده متقاضیان در این طرح‌ها متناسب با شهر و دهک‌های جمعیتی است که بعد از ثبت نام اعلام می‌شود.

او همچنین درباره آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان هم گفت: ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تمدید می‌شود، در حال حاضر سامانه باز است و متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

محمود زاده همچنین درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن هم گفت: سرعت اجرای پرداخت تسهیلات بسیار بهتر از قبل شده و با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفته توسط بانک وضعیت پرداختی بسیار بهتر از قبل شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: تمامی مستاجرانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا