وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سازمان صنایع فرهنگی ایجاد می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدمهدی اسماعیلی، از تشکیل سازمان صنایع فرهنگی، برای ارتقای اقتصاد فرهنگی، خبر داد و گفت: این سازمان یکی از برنامه های مهمی است که در آینده به انجام خواهد رسید اما هنوز تصمیم گرفته نشده که زیرمجموعه کدام نهاد باشد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دومین دوره جایزه طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی که سه‌شنبه شب (۱۸ آبان ماه)، در پارک فناوری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد،  توجه به مقوله فرهنگ را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: پس آن که پیشنهاد شد مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بپذیرم به دنبال راهی برای پیشرفت صنایع فرهنگی بودم و یکی از برنامه مهم من،  تدوین برنامه‌هایی برای صنایع فرهنگی بود.
محمدمهدی اسماعیلی، افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ما جایگاهی برای صنایع فرهنگی، پیش بینی کردیم،   دولت ۳۰ برنامه تحولی برای کشور در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها تهیه سند تحول صنایع فرهنگی است که در حال نهایی شدن است و تشکیل سازمان صنایع فرهنگی، یکی از برنامه های مهمی است که در آینده به انجام خواهد رسید اما هنوز تصمیم گرفته نشده که زیرمجموعه کدام نهاد باشد.
وی تأکید کرد: اگر علم و فناوری و اقتصاد و فرهنگ به هم نزدیک شود مطمئناً در تولید آثار مربوط به صنایع فرهنگی اقدامات جدی و نتیجه بخش صورت خواهد گرفت، بسته‌بندی صنایع دستی نیز پیش از آن که تجارت باشد، کاری فرهنگی است.
وزیر فرهنگ،  از برگزار کنندگان و شرکت کننده این جشنواره تشکر کرد و گفت: کمک کنید که دولت این برنامه تحولی در حوزه صنایع فرهنگی را پیش ببرد، زمینه آن فراهم شده است و به زودی کار در این حوزه را بسیار آسان خواهد کرد.

آیین پایانی دومین دوره جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی، از سال ۱۳۹۸ کار خود را در راستای رشد و بالندگی اقتصاد فرهنگی کشور آغاز کرد، این جایزه به مدیریت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، با همکاری نهادهای فرهنگی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه‌ها و… برگزار می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا