امانقلیچ شادمهرمطرح کرد؛ آموزش‌های بی‌محتوا معضل بیکاری را برای دانشجویان به همراه دارد

انتشارات موفقیت‌شناسی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر سرفصل‌های درسی ۱۰۰ درصد در کارآفرین‌ شدن دانشگاه‌ها موثر است، گفت: آموزش‌های بی‌کیفیت و بی‌محتوا معضل بیکاری را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، امانقلیچ شادمهر،  درباره اهمیت تغییر سرفصل‌های درسی، گفت: اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها با تغییر سرفصل‌های درسی توسط پژوهشگران تعلیم و تربیت در آموزش عالی مطرح شده و پیش‌نویس آن موجود است اما برای اجرای آن زمان معینی تعیین نشد، متاسفانه این اراده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وجود ندارد و هنوز بر طبق سیستم قبلی حرکت می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاثیر تغییر سرفصل‌های درسی بر کارآفرین شدن دانشگاه‌ها، عنوان کرد: تغییر سرفصل‌های درسی ۱۰۰ درصد در کارآفرین‌ شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی موثر است چراکه آموزش‌های بی‌کیفیت و بی‌محتوا معضل بیکاری را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به همراه دارد، دانشجویان با ورود به دانشگاه با کیفیت آموزشی بسیار پایین مواجه شده و در نهایت موجب عدم بهره‌مندی مناسب آن‌ها از جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانونی برای اجرای بازنگری در سرفصل‌های درسی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری و تغییر فصول درسی وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید در این زمینه اقدامی انجام شود و سیاست‌گذاران در اجرایی‌شدن آن مصمم باشند. این امر مهم موجب کارآفرینی و تحول‌آفرینی در امر آموزش عالی خواهد شد.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا