مجمع نخبگان در محلات تهران تشکیل خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهردار تهران از تشکیل مجمع نخبگان در محلات پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هم اندیشی شهردار تهران با نخبگان منطقه ۳ تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد اصلی مدیریت شهری در جهت رفع مشکلات اجتماعی بهره مندی از کمک مردم و محور قرار دادن آنها جهت رفع و کاهش مشکلات پایتخت است.

وی افزود: بر همین اساس بنا داریم که ساز و کار محله محور را دنبال کنیم تا نخبگان و موثرین محلات مجمعی تشکیل دهند و تصمیمات لازم در همین زمینه برای محلات اتخاذ شود و حضور عملی مردم را هر چه بیشتر شاهد باشیم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهرداری چگونه می‌تواند در جهت حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج مانند بیماران مبتلا به EB اقداماتی انجام دهد، گفت: موضوع بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و ارائه تسهیلات برای بیماران و خانواده‌های آنها هرچند که مسئولیت اصلی مشخصاً بر عهده وزارت بهداشت است ولی ما هم کمک به این افراد را وظیفه اساسی را می‌دانیم چرا که معتقدیم باید به روح و روان و جسم جامعه بپردازیم و این همان آلامی است که نمی‌توان از آن گذشت.

وی گفت: می‌خواهیم کمک دستگاه‌های مسئول باشیم تا بهتر خدمت‌رسانی انجام گیرد و هم از طرفی پا را فراتر بگذاریم که توسعه خدمتگزاری بیشتری انجام شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشکیل مجمع نخبگان نقطه مقابل تشکیل شورایاری‌ها است یا خیر؟ گفت: شورایاری‌ها زحمتی بود که چند دوره دنبال شد و اکنون هم همچنان فعالیت آنها ادامه دارد ولی دیوان عدالت اداری اعلام کرده که این موضوع تکلیف شهرداری‌ها نبوده و احکامی صادر شده است.

وی گفت: ما مکلفیم موضوعاتی را دنبال کنیم از طرفی قائلیم که هر محله باید به دست نخبگان و موثرین آن سپرده شود و تصمیم گیری ها صورت گیرد البته باید توجه داشت که مجمع نخبگان نقطه مقابل شورایاری‌ها نیست چرا که بسیاری از افرادی که در این مجمع هستند بخشی از افرادی‌اند که در شورایاری‌ها فعالیت دارند.

زاکانی در مورد اینکه آیا برای برگزاری و تشکیل مجمع نخبگان انتخابات برگزار می‌شود، گفت: خیر ممنوعیت انجام انتخابات داریم اگر بنا بود که انتخابات انجام شود که شرایط مانند همان موضوع شورایاری‌ها می‌شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا