محمدتقی جغتایی: کارگروهی برای شناسایی اختلالات شناختی در کودکان و بزرگسالان ایجاد شده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی گفت: کارگروهی در این ستاد تشکیل شده که اختلالات حوزه علوم شناختی کودکان و بزرگسالان را شناسایی کنند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، دکتر محمدتقی جغتایی روز گذشته در مراسم رونمایی و داوری از ۴ محصول علوم شناختی که در محل معاونت علمی برگزار شد، گفت: کار گروه حفظ و ارتقای توانایی شناختی در ستاد علوم شناختی برای دو گروه «کودکان» و «میانسالان و بزرگسالان» راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، ۷ تا ۸ درصد افراد بالای ۶۰ سال دچار اختلالات شناختی هستند، گفت: همچنین این آمار نشان می‌دهد در ایران بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر دچار این اختلالات می‌شوند.

مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی با اشاره به چالش‌های شناختی در کودکان عنوان کرد: اختلالات مربوط به اتیسم و فلج مغزی که در کودکان وجود دارد در نظام آموزش و پرورش و خانواده مورد شناسایی قرار نمی گیرد.

جغتایی خاطر نشان کرد: برآوردها نشان می دهد که ۲۰ درصد از کودکان دچار اختلالات این چنینی هستند که می توان با غربالگری، جامعه توانمندتری داشت که کارگروه تشکیل شده در ستاد به بررسی این موضوعات می پردازد.

وی با بیان اینکه این کارگروه در راستای تولید دانش حوزه های کودکان و میانسالان فعالیت می کند، گفت: تاکنون پروژه‌هایی در این حوزه تعریف شده است.

مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی اظهار داشت: از جمله رویکردهای این کارگروه، شناسایی چنین اختلالاتی عرضه مارکرهایی برای غربالگری این افراد است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا