با فرایند جدید عضویت در صندوق هنر ارائه خدمات هدفمند، عادلانه و شفاف به اعضاء فراهم می شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در جلسه هم انديشي مديران صندوق اعتباري هنر با نمايندگان استاني برهدفمندسازي و گسترش کمي و کيفي ارائه خدمات به هنرمندان استاني تأکيد شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مسلم کریمی معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر، در ابتدای جلسه با نمایندگان استانی صندوق که به صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به نقش نمایندگان صندوق در استان ها گفت: پیگیری و رصد مطالبات اعضا یکی از مهمترین وظایف ما در شرایط سخت اقتصادی کنونی است.

توجه به هنرمندان کم برخوردار از مهم ترین برنامه های صندوق اعتباری هنر است.کریمی تصریح کرد: پیرو اقدامات پیش لزوم بازنگری و بروز رسانی آیین نامه عضویت ضرورتی انکارناپذیر است.

لذا  این جلسه نیز با هدف بحث و تبادل نظر و تعامل هرچه بیشتر در خصوص شیوه بازبینی در ضوابط و مقررات عضویت برگزار می شود تا با مشارکت تمامی دست اندرکاران و نمایندگان استانی صندوق بتوانیم دستورالعمل های جدید را که موجب تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به هنرمندان واقعی می شود را تدوین نماییم.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در ادامه افزود: بحث پالایش اعضاء یکی از مهم ترین موضوعاتی است که با همکاری نمایندگان استانی امکانپذیر است و لازم است نمایندگان به جدیت نسبت به اتمام مرحله اول پالایش در استان ها اقدام و عضویت های جدید براساس این پالایش پیگیری خواهد شد.

با توجه به محدودیت منابع مالی، ساماندهی ارائه خدمات به هنرمندان واقعی و حائز شرایط عضویت بسیار مهم است. پس از جلسات متعدد، کمیته عضویت با هدف روان سازی فرایند عضویت و پالایش اعضا در صندوق تشکیل شده است.

همچنین برای دسترسـی بـه اطلاعـات صحیـح و بروز اعضـاء، دسترسی به سامانه سایه در اختیار نمایندگان استان ها قرار می گیرد تا در فرایند پالایش، استان ها بتوانند از آن بهره مند شوند. با فرایند جدید عضویت، ارائه خدمات هدفمند، عادلانه و شفاف به اعضاء فراهم می شود.

فرزاد طایفه حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر این جلسه ضمن تقدیر از تلاش نمایندگان صندوق در استان ها گفت: صندوق اعتباری هنر بدون هیچ تبعیضی به تمامی فعالان فرهنگی و هنری واجد شرایط خدمات خود را ارائه می دهد.وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی با همکاری شرکت بیمه دانا در سال جاری گفت: در سه سال گذشته، بررسی پرونده های هزینه های درمانی از طریق سامانه بیمانو انجام می شد اما در قرارداد سال جاری بنابر تقاضای اعضا و بررسی های انجام شده تصمیم گرفته شد بیمه شدگان مستقیماً پرونده های درمانی را به شعب بیمه دانا تحویل دهند.

در برخی از شهرستان ها که شعب بیمه دانا وجود ندارد با توجه به فراوانی ثبت نام کنندگان طی مذاکرات با بیمه دانا مقرر است  تمهیداتی برای ارائه خدمات به اعضا در نظرگرفته شود.معاون صندوق اعتباری هنر در ادامه با اشاره به شرایط بهره مندی اعضا از خدمات طرح تکریم و کمک مستمری گفت: ما هیچ محدودیت و مانعی در ارائه خدمات به هنرمندان واجد شرایط نداریم. براساس ضوابط و مقررات مشمولان طرح تکریم از سوی حوزه های تخصصی به شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور معرفی می شوند و براساس ابلاغ و تأیید این شورا، ما به افراد خدمات ارائه می دهیم.

در خصوص طرح کمک مستمری نیز هنرمندان واجد شرایط پس از معرفی مراجع ذی صلاح قانونی به صندوق و تأیید دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان به مشمولان این طرح مقرری ماهیانه مادام العمر پرداخت می شود.

در این جلسه نمایندگان صندوق در استان ها نقطه نظرات خود را در خصوص اصلاح آیین نامه و سایر موضوعات مرتبط بیان کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
صندوق اعتباری هنر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا