انقلاب صنعتی پنجم انسان‌محور است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

انقلاب صنعتی پنجم توسط مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری ترجمه و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از کارآفرینی پرس، دفتر انتشارات اتحادیه اروپا در ژانویه 2021 گزارشی با عنوان «انقلاب صنعتی پنجم، در راستای ایجاد صنعتی پایدار، انسان‌محور و تاب‌آور در اروپا» منتشر نمود که به درخواست رایزنی همکاری‌های فناوری در وین ترجمه و تدوین شده است و در اختیار علاقمندان محترم قرار می‌گیرد.

برای دریافت فایل ترجمه انقلاب صنعتی پنجم اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت فایل اصلی انقلاب صنعتی پنجم (Industry 5.0) اینجا را کلیک کنید.

دکتر حبیب کراری، مدرس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مشاور و پژوهشگر انقلاب صنعتی چهارم، در گفتگوی اختصاصی با کارآفرینی پرس، اظهار داشت: مهم‌ترین تفاوت صنعت ۵.۰ با صنعت ۴.۰ مبتنی بر محوریت انسان در صنعت ۵.۰ در مقابل محوریت تکنولوژی در صنعت ۴.۰ است.

کراری عنوان کرد: حوزه پژوهش و نوآوری کمیسیون اروپا، مبتنی بر دستاوردهای پروژه صنعت ۴.۰ آلمان (Industry 4.0) و چشم‌انداز جامعه ۵.۰ دولت ژاپن (Society 5.0)، تصویری از آینده مطلوب تحولات فناوری در حوزه صنعت را در این سند ترسیم نموده است که در آن، اهداف پایداری (Sustainablity) و تاب‌آوری (Resilience) صنعت در بحران‌ها در کنار وجوه انسان‌محور تحولات تکنولوژیک جامعه ۵.۰، برجسته شده‌اند.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم پژوهشگران و اساتید محترم دانشگاه، ضمن ورود به این حوزه، پروژه‌های دانشگاهی و عملیاتی متناسبی را در مسیر شناسایی و ترسیم ابعاد مدل‌های بهینه مرتبط و نقشه مسیر تحولات دانش‌بنیان حوزه‌های اولویت‌دار فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا صنعتی هدایت نمایند. به امید آن‌که کشورمان به مدد هوش و خلاقیت‌های سرشار جوانان ایرانی از پیشگامان این تحولات در سطح دنیا باشند که اگر اقدامات جدی در راستای بسترسازی لازم در این خصوص صورت نپذیرد فرصت‌های محدود موجود جهت حفظ نخبگان فعال در حوزه‌های مرتبط نیز به سرعت از دست خواهند رفت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا