دستگاهی برای درمان ناباروری از سوی محققان کشور بومی‌سازی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

محققان کشور دستگاهی برای تزریق اسپرم به داخل سیتوپلاسم تخمک برای درمان ناباروری عرضه کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، سعید خداخانی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه کاربرد اصلی میکرومانیپولاتور درمان ناباروری است، گفت: این محصول در لقاح مصنوعی یا ICSI، نمونه‌برداری از داخل هسته سلول، نمونه‌برداری از سلول‌های بنیادی جنین، ترنس‌ژن انتقال هسته سلول و به طور کلی در درمان ناباروری، جنین‌شناسی، اصلاح نژاد و زیست‌فناوری کاربرد دارد.

وی بیشترین کاربرد دستگاه میکرومانیپولاتور را در روش ICSI یا همان تزریق اسپرم داخل سیتوپلاسم تخمک دانست و اظهار کرد: از این روش در مواقعی استفاده می‌شود که اسپرم توانایی لازم برای حرکت را ندارد و به این سبب قادر به آمیزش با تخمک و بارور کردن آن نیست.

خداخانی تاکید کرد: این دستگاه همچنین کاربردهایی در میکروبیولوژی و تحقیقات سلولی انسانی، دامی و گیاهی، تحقیقات سلول‌های بنیادی، تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد، صنعت اپتیک، چیدمان میکرولنزها، انبرک نوری optical tweezer، میکرو اسمبلی، نانوتکنولوژی و میکروالکترونیک دارد.

مجری طرح اجزای این دستگاه را شامل ۲ ست بازوی 3 محوره برای جابجایی سوزن‌ها، جوی استیک و 2 پمپ میکرواینجکشن برای تزریق داخل سلول دانست که تمام این قطعات داخل کشور طراحی و ساخته شده‌اند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی با تاکید بر اینکه پیش از تولید این دستگاه در کشور، نمونه‌های آلمانی و ژاپنی آن به کشور وارد می‌شد، یادآور شد: با بومی‌سازی این دستگاه، واردات آنها قطع شد. قطعات زیادی از این دستگاه بومی‌سازی شده است. مهم‌ترین مزیت این محصول کیفیت قابل‌قبول و همچنین پشتیبانی است که از محصول صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا