علی اصغر شالبافیان مطرح کرد؛ تقسیم نمایشگاه گردشگری تهران به بخشهای عمومی و تخصصی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون گردشگری کشور گفت: باید نمایشگاه گردشگری تهران با رویکردی موضوع محور محل ملاقات ذینفعان گردشگری باشد؛ از این رو با تقسیم‌بندی ایام برگزاری این رویداد به دو بخش تخصصی و عمومی موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، علی‌اصغر شالبافیان در نشست شورای سیاست‌گذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار است از تاریخ ۹ تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان تهران برگزار شود؛ موضوع بررسی برنامه و اقدامات کمیته‌های تخصصی این رویداد را با حضور رؤسای هر بخش و فعالین گردشگری مربوطه در دستور کار قرار داد و گفت: نمایشگاه گردشگری تهران باید محل ملاقات ذینفعان گردشگری باشد؛ از این رو هر الزامی که برای تحقق این مهم نیاز بود را می‌پذیریم. این الزام شاید کاهش تعداد بازدیدکنندگان، کاهش تعداد غرفه‌ها و یا حتی پایین آمدن جذابیت‌های بصری این رویداد برای عموم باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه مخاطب اصلی این رویداد فعالان گردشگری هستند؛ بنابراین پیشنهاد تقسیم‌بندی ایام برگزاری نمایشگاه به دو بخش عمومی و تخصصی بررسی شد. بر این اساس با اعلام زمان بازدید شامل دو روز نخست برای حضور بخش خصوصی جهت تعامل و برگزاری نشست‌های B2B و دو روز بعد به منظور مشارکت مردمی و حضور عموم، موافقت جمعی به عمل آمد.

بنا به گفته معاون گردشگری رویکرد جدید نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حرکت از سوی مخاطبین عام به سوی مخاطبین خاص است.

شالبافیان با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال موضوع محور خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: در تلاشیم در همه غرفه‌ها اعم از داخلی و خارجی به محصولات متنوع گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی، خوراک، سلامت، دریایی و غیره بپردازیم و از حضور بخش‌های فرابخشی مرتبط از جمله نهادهای تأثیرگذار در امر سفر، حمل و نقل، بانک‌های عامل و بیمه‌ها بهره‌مند شویم.

شالبافیان همچنین مداقه بیشتر در برنامه هر یک از کمیته‌های تخصصی نمایشگاه گردشگری تهران را در دستور کار رؤسای مربوطه قرار داد و از آنها خواست تا با جزئیات بیشتر برنامه‌ریزی صورت گرفته را ارائه کنند.

هم‌اکنون کمیته‌های «روابط عمومی و اطلاع رسانی»، «بین المللی و تشریفات»، «امور استان‌ها»، «آموزش»، «گردشگری الکترونیک» و «استارت آپ‌ها»، «پشتیبانی» و نیز «حفاظت و حراست» ذیل شورای سیاست گذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران تشکیل شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا