درخشش نویسنده آفریقایی با کسب جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۱

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

«عبدالرزاق گورنا» نویسنده برنده نوبل ادبیات سال ۲۰۲۱ جایزه نوبل را در خانه‌اش در لندن دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، برندگان نوبل معمولا در مراسمی سطنتی که در استهکلم برگزار می‌شود جوایز خود را از پادشاه سوئد دریافت می‌کنند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ اغلب مراسم‌های اهدای جوایز امسال در مقیاس بسیار کوچک‌تر و کشور محل سکونت برگزیدگان برگزار می‌شود.

روز دوشنبه نیز «عبدالرزاق گورنا»‌ که امسال به پاس «نفوذ سازش‌ناپذیر و دلسوزانه در تاثیراث استعمار و سرنوشت پناهندگان در شکاف میان فرهنگ‌ها و قاره‌ها» به عنوان برنده نوبل ادبیات معرفی شد، جایزه خود را در مراسمی در لندن و از دست سفیر سوئد در لندن دریافت کرد. 

این جایزه یک مدال طلا، یک تقدیرنامه و بیش از یک میلیون دلار پول را شامل می‌شود.

«گورنا» که در سال ۱۹۴۸ در زنگبار متولد شد در اواخر دهه ۶۰ میلادی به عنوان یک مهاجر ۱۸ ساله به بریتانیا نقل مکان کرد. او به عنوان نخستین نویسنده آفریقایی سیاه‌پوستی شناخته می‌شود که در سه دهه اخیر موفق به کسب نوبل ادبیات شده است.

«گورنا» در مجموع ۱۰ رمان به نگارش درآورده است که از جمله آن‌ها به «بهشت» که به فهرست نامزدهای نهایی بوکر هم راه یافت می‌توان اشاره کرد.

البته روز جمعه مراسمی با حضور ملکه و پادشاه سوئد در استکهلم با حضور صدها مهمان اما بدون حضور برگزیدگان برگزار خواهد شد. در همان روز مراسمی برای جایزه صلح نوبل در اسلو برگزار خواهد شد که برای آن «ماریا رِسا» و «دیمیتری موراتف» دو خبرنگار برگزیده جایزه نیز دعوت شده‌اند اما مشخص نیست که این دو اجازه سفر داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا