لرستان پایلوت طرح زنان سرپرست خانوار می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لرستان پایلوت اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست می شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا انسیه خزعلی روز جمعه در دیدار با بانوان شاغل شهرستان کوهدشت در مدرسه علمی فاطمه الزهرا این شهرستان با بیان اینکه  باید در زمان کوتاه تری با همکاری مردم و دولت مشکلات را حل کنیم اظهار داشت: باید از شهید سلیمانی درس بگیریم.

وی عنوان کرد: امیدواریم در حوزه های مختلف مشکلاتی که مربوط به این شهرستان است ازجمله آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی ها زنان گام های خوبی برداشته شود و در سالهای آینده شاهد شکوفایی بانوان در این شهرستان باشیم.

خزعلی با تاکید بر اینکه لرستان به عنوان پایلوت  برای زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست انتخاب شده است ادامه داد:  در زمینه های روستایی تسهیلات روستایی را افزایش خواهیم داد به دنبال این هستیم که برای خانم‌ها ضمانت ها و مجوزهایی که باعث طولانی شدن کار می‌شود برطرف کنیم.

نماینده اساتید و دانشجویان شهرستان کوهدشت در این شهرستان نیز در این دیدار گفت: نیروهای حق التدریس با حداقل ۱۰ سال سابقه کار با مدرک دکترا و لیسانس باید به صورت حق‌التدریس بدون هیچ بیمه و حقوقی با حقوق ناچیز تدریس کنند و این در حالی است که سن استخدامی بانوان  بالا رفته و هیچگونه استخدامی به دلیل شرایط سنی نمی توانند داشته باشند.

زیبا خوشناموند افزود: پهنای باند اینترنت در روستاها مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است و بسیاری از بانوان این شهرستان با مدرک کارشناسی ارشد به دلیل عدم شغل مناسب پس از فارغ التحصیلی به دلیل بیکاری شاهد مهاجرت دانشجویان به شهرهای دیگر هستیم.

وی اظهار داشت: مرکز آموزش عالی کوهدشت (دانشگاه دولتی ) در یک مکان استیجاری دور از شهر در محیط نامناسب برای بانوان و عدم گاز کشی و لوله کشی آب می باشد.

مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان کوهدشت نیز در این دیدار گفت: شهرستان کوهدشت چهارمین شهرستان استان لرستان است که حدود ۳۶۶ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۸۲ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

زیبا زمانی  با بیان اینکه این شهرستان قدب کشاورزی و دامپروری است ،حدود ۹۰ درصد بانوان این شهرستان با سواد هستند ، بسیاری از دختران این منطقه در کنکور سراسری قبول می شوند ادامه داد:در این شهرستان از مشکل بیکاری رنج می‌بریم شهرستان کوهدشت بالاترین نرخ بیکاری در استان لرستان را دارد

وی افزود: بیکاری برای ما مشکل‌ساز است و ریشه بسیاری از آسیب ها و مسائلی که برای خانواده‌ها ایجاد می‌شود  بیکاری است.

وی اظهار داشت:اگر در این شهرستان  از ظرفیت‌های خود برای بانوان استفاده کنند قطعاً می‌تواند برترین شهرستان کشور شود و شهرستان کوهدشت زنان زحمتکش دارند که با توجه به مشکلات متعدد مالی با مراقب حریم زندگی خود هستند

وی با بیان اینکه بیش از چند هزار بانوی تحت سرپرست کمیته امداد داریم ، اینها با مشکلات فراوانی روبرو هستند و آسیب پذیرترین قشر این شهرستان هستندادامه داد: امیدواریم دولت جدید با ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی برای بانوان این منطقه می‌تواند اشتغال‌زایی و کسب درآمدی برای بسیاری از خانواده‌ها داشته باشد.

وی گفت: قشر زنان و دختران تحصیلکرده ما نیاز محیط سالم و بانشاط دارند که با احداث پارک بانوان این اتفاق خواهد افتاد و زنان شهرستان کوهدشت نیازمند فضای فرهنگی و ورزشی هستند در این شهرستان استخر  و باشگاه ورزشی مخصوص بانوان نداریم.

وی افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی شهرستان کوهدشت چهارمین شهرستان طلاق در استان است که عمده علت آن  فقر و بیکاری است.

نماینده بانوان فرهنگیان در شهرستان کوهدشت گفت: مطالبات بانوان فرهنگی از دولت توسعه فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه های مجهز به کتاب های علمی روز توسعه و فضای ورزشی و پارک ویژه بانوان احداث استخر و فضاهای تفریحی حمایت‌های مالی و معنوی در پرداخت حقوق کودک، وام های قرض الحسنه به بانوان سرپرست خانوار،پیگیری رتبه بندی معلمان در بحث ایثارگران به دلیل نداشتن بیمه تبدیل وضعیت نشده اند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور صبح امروز به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم‌آباد در استان لرستان شد.

 معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از روز گذشته وارد لرستان شده است.

به گفته “فرهاد زیویار” استاندار لرستان حضور در جلسه شورای اداری، دیدار با اقشار مختلف مردم و نشست خبری از برنامه‌های سفر یک روزه رییس دولت سیزدهم در یازدهمین سفر استانی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا