عزت الله ضرغامی: فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مهیا می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به محدودیت‌های مالی گفت: فرصت سرمایه گذاری خارجی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مهیا می شود.

به گزارش موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، عزت‌الله ضرغامی روز شنبه در آیین هفته پژوهش و فن آوری که به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود، گفت: بسیاری از افراد علاقمند حفاظت از میراث فرهنگی ایران  همچون تخت جمشید هستند ولی به دلایل غیر منطقی جلوی این فرایند گرفته شده اما در صدد هستیم فرایند این کار را اصلاح کنم. 
وی افزود: نمی توان به دلایل نادرست از سرمایه افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند، دست کشید. 
ضرغامی ادامه داد: در همین راستا به ملاقات با سرمایه‌گذارانی که خواهان سرمایه گذارای بیش از هزار میلیارد تومان باشند، علاقه‌مند هستم. چون به این سرمایه‌گذاران نیاز داریم. البته ممکن است در این مسیر مشکلاتی پیش بیاید که در فرایند کارهای اجرایی طبیعی است.

پژوهش باید در خدمت تصمیمات مدیریتی باشد

او افزود: پژوهش باید به عنوان سرمایه ارزشمند در خدمت تصمیمات مدیریتی قرار گیرد، فرق پژوهشگران با سایر بخش‌های یک دستگاه این است که برای کارهای معطل مانده راه نشان دهد و چنانچه مدیری اطلاع ندارد، او را آگاه کند و آسیب‌های سازمانی را رفع کند.

 ضرغامی اضافه کرد: پژوهشگر باید شجاع باشد و چنانچه شجاع نباشد و جرات ابراز مسائل و روش‌ها را نداشته باشد به مشکل برخواهیم خورد.

وی با بیان این که اعتقاد دارم باید در برابر اصحاب قدرت با شجاعت ایستاد و صراحتا اعلام نظر کرد، افزود: متاسفانه گروهی هستند که در برخی مواقع فشار می‌آورند و اگر پژوهشگر نتواند در برابر این فشارها ایستادگی کند، کارآمد نیست.

ضرغامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اگر اندیشمندان و پژوهشگران در داخل وزارتخانه مسئله‌یابی را به درستی ندانند به مشکل خواهیم خورد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: اعتبارات ما اندک است اما نباید تسلیم شویم. پژوهشگر ما در این میان می‌تواند راه‌کار ارائه دهد و به ما بگوید چکار باید بکنیم. ارائه این راهکارها البته با پژوهش میدانی به نتیجه می‌رسد.

ضرغامی اضافه کرد: نظام مسئله‌یابی در پژوهشگاه باید ایجاد شود و پژوهشگران بدون توجه به‌ جیغ‌های بنفش، برای مسائل این حوزه راه‌کارهای علمی ارائه بدهند. به عنوان مثال یکی از مسائل که نیاز به توجه جدی دارد مرزبندی صحیح بین بافت فرسوده و بافت تاریخی است که پژوهشگاه باید در این باره به ما کمک کند.

جهش همکاری گردشگری با چین

وی با بیان این که اعتقاد من این است که راه حل نجات کشور در حوزه‌های مختلف و حتی موضوعاتی مثل صدور انقلاب، توجه به ماموریت‌های وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی است، گفت: قرار است با کشوری مثل چین یک جهش همکاری در حوزه گردشگری داشته باشیم که این موضوع به طور حتم نیازمند همکاری با پژوهشگاه است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به جمعیت چند صدمیلیونی گردشگران چینی گفت: درصدد جلب گردشگران از چین به ایران هستیم. مسئولان کشور چین نیز در این زمینه اعلام آمادگی کردند که زمینه سفر گردشگرانشان را به ایران مهیا کنند. اگر بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم اتفاق خوبی برای گردشگری خارجی ما می افتد. البته کارهای مختلفی برای  اجرایی شدن این اتفاق باید صورت گیرد که درصدد انجام آن هستیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا