درخشش طلایی سه ورزشکار ایران در مسابقات قهرمانی پاراتکواندو ۲۰۲۱

انتشارات موفقیت‌شناسی

مهتاب نبوی دختر شایسته و با غیرت پاراتکواندو کشورمان با برتری برابر نماینده ترکیه، بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد؛ همچنین مهدی پوررهنما و حامد حق شناس نیز مدال طلا کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از تسنیم، نهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پاراتکواندو 2021 با حضور 264 هوگوپوش از 41 کشور از امروز (شنبه – 20 آذرماه) به میزبانی “استانبول” ترکیه آغاز و به مدت دو روز ادامه دارد.

مهتاب نبوی نماینده پاراتکواندو کشورمان در وزن 57- کیلوگرم (K41) بود که با برتری 34 بر 27 برابر حریفی از ترکیه، به مدال طلا این دوره از رقابت‌ها رسید و بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

فاطمه دودانگه (وزن 52- کیلوگرم / K44) دیگر نماینده پاراتکواندو ایران در بخش بانوان بود که در اولین دیدار نتیجه را به دارنده مدال برنز پارالمپیک، 6 بر یک واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما در بخش مردان، سعید صادقیان‌پور (وزن 63- کیلوگرم / K44) تنها نماینده مرد کشورمان در این روز بود که در اولین دیدار نتیجه را مقتدرانه 22 بر 4 به نفع خود به پایان رساند اما در مبارزه دوم نتیجه را به نماینده مغولستان 21 بر دو واگذار کرد و علی‌رغم شایستگی از کسب مدال بازماند.

فردا (یکشنبه – 21 آذرماه) و در روز دوم این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 65- و 65+ کیلوگرم (K41 – K44) زنان و 70-، 80- و 80+ کیلوگرم  (K41 – K44) مردان برگزار خواهد شد که در این روز مهدی پوررهنما، علیرضا بخت، حامد حق‌شناس و رایحه شهاب نمایندگان کشورمان هستند.

پیام خانلرخانی سرمربیگری و مهدی احمدی مربیگری تیم ملی پاراتکواندو مردان را برعهده دارد؛ زنان پاراتکواندوکار کشورمان نیز با هدایت عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی به مصاف رقبای خود می روند.

این رقابت‌ها 14G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 140، 84 و 50/40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

انتخاب پوررهنما به عنوان فنی‌ترین بازیکن دنیا

تیم ملی پاراتکواندو مردان ایران بر سکوی دومی رقابت‌های قهرمانی جهان در ترکیه ایستاد.

نهمین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی جهان با حضور 264 هوگوپوش از 41 کشور از روز گذشته (شنبه – 20 آذرماه) به میزبانی استانبول ترکیه آغاز شد و امروز به پایان رسید.

تیم ملی پاراتکواندو مردان کشورمان که با 4 نماینده در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود، موفق شد با کسب 2 مدال طلا توسط مهدی پوررهنما و حامد حق شناس و یک پله صعود نسبت به دور قبل، بر سکوی دومی مسابقات جهانی 2021 بایستد و کاپ نایب قهرمانی را بالای سر ببرد. ضمن اینکه روسیه قهرمان شد و قزاقستان بر سکوی سومی ایستاد.

همچنین مهدی پوررهنما که طلای این دوره از رقابت‌ها را بدست آورد، به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شد.

سعید صادقیان‌پور، مهدی پوررهنما، علیرضا بخت و حامد حق‌شناس ترکیب تیم ملی پاراتکواندو مردان کشورمان را تشکیل داده بودند. همچنین فاطمه دودانگه، مهتاب نبوی و رایحه شهاب در ترکیب تیم ملی پاراتکواندو زنان قرار داشتند.

پیام خانلرخانی سرمربیگری و مهدی احمدی مربیگری تیم مردان را برعهده داشتند. زنان پاراتکواندوکار کشورمان نیز با هدایت عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی به مصاف رقبای خود رفتند.

این رقابت‌ها 14G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 140، 84 و 50/40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

حق شناس هم طلا گرفت

«حامد حق‌شناس» پاراتکواندوکار سنگین وزن کشورمان به مدال طلای پیکارهای جهانی ترکیه رسید.

به گزارش ایرنا، نهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پاراتکواندو با حضور ۲۶۴ هوگوپوش از ۴۱ کشور از روز گذشته (شنبه) به میزبانی «استانبول» ترکیه آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد.

حق‌شناس نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم کشورمان امروز(یکشنبه) موفق شد با شکست تمامی رقبا عنوان قهرمانی جهان را کسب کند.

حق شناس پس از یک‌ دور استراحت، در اولین دیدار با «صفر هارپوتلو» از ترکیه مبارزه کرد و با نتیجه ۱۷ بر ۸ به برتری رسید. وی در ادامه «ایوان میدل» از آمریکا را ۱۲ بر ۳ شکست داد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

پاراتکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی «مهمت ساراک» از ترکیه را با نتیجه ۸ بر یک از پیش‌ رو برداشت و در فینال نیز «ایوار میکولیک» از کرواسی را برغم آسیب دیدگی که در دیدار اول گریبان‌گیر او شد، در راند طلایی (۵ بر ۵) شکست داد تا عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب کند.

«علیرضا بخت» در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم مردان و «رایحه شهاب» در منهای ۶۵ زنان هم حذف شدند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
تسنیمتسنیمایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا