رونمایی از اولین کتاب زبان اشاره ایرانی انجام شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مراسم رونمایی از اولین کتاب زبان اشاره ایرانی با نام «مقدمه‌ای بر زبان اشاره ایرانی» با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، روز سه شنبه محمدمهدی طهرانچی  در این مراسم که در تالار جبار باغچه‌بان واحد بین‌الملل فرشتگان این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاهی که متوجه جامعه خود نباشد دانشگاه نیست. دانشگاه در زیست بومی زندگی می کند که باید بر روی آن اثر گذاشته و تاثیر بپذیرد. در این میان تالیف کتاب مقدمه‌ای بر زبان اشاره ایرانی یکی از برون‌دادهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه پس از افتتاح مدرسه ناشنوایان توسط مرحوم باغچه‌بان که حدود ۱۰۰ سال پیش رخ داد، اقدامی در عرصه آموزش عالی برای این مخاطبان صورت نگرفته بود، اظهار داشت: این موضوع نشان از یک غفلت بزرگ در جامعه علمی نسبت به مخاطبان ناشنوا و کم‌شنوا که بخش مستعد جامعه را تشکیل می دهند دارد. از این نظر دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع این موضوع، نسبت به راه اندازی دانشگاهی ویژه مخاطبان ناشنوا و کم‌شنوا اقدام کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر بیان وجود نداشت، هیچ‌گاه علم در جامعه بشری جاری و ساری نمی‌شد و دانسته ها نزد دانشمندان محبوس می ماند. جامعه علمی ما نیز باید بتواند در این زمینه برای مخاطبان ناشنوا و کم‌شنوا راه‌حلی داشته باشد. اگر دانشگاه در این زمینه وجود نداشته باشد، زبان اشاره کمال پیدا نمی کند و محدود به مراودات می ماند.

طهرانچی با بیان اینکه تألیف کتاب «مقدمه‌ای بر زبان اشاره ایرانی» توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل فرشتگان، گامی نخست در این راه بوده است، اظهار داشت: رسالت این واحد در کنار تربیت جوانان، رشد علم در جامعه بااستعداد ناشنوا و کم‌شنوا است.

وی خاطرنشان کرد: رشد علم نیز اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه زبان علمی آن فراهم شود. در این زمینه به زبان اشاره ایرانی علمی نیازمندیم و این موضوع در بستر زندگی دانشگاه فراهم خواهد شد و حال در نتیجه تألیف این کتاب، دانش نهان به دانش آشکار و مستند تبدیل شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این نکته بسیار حائز اهمیت است که زبان علم، خلق و به اشتراک‌ گذاشته شود.

در ادامه علی مقداری رییس واحد بین‌الملل فرشتگان در خصوص این کتاب گفت: با شناسایی افراد توانمند و صاحب علم و دانش، چهار نفر برای تالیف این کتاب انتخاب شدند که دو نفر از آنها ناشنوا هستند.  

وی درمورد کتاب «مقدمه‌ای بر زبان اشاره ایرانی» اظهار داشت: در شورای انتشارات این واحد تصمیم گرفته شد که تعداد نسخ چاپی این کتاب اندک باشد اما فایل پی دی اف آن به صورت رایگان از وبگاه واحد بین‌الملل فرشتگان و انتشارات دانشگاه صنعتی شریف در اختیار علاقمندان در ایران و جهان قرار می گیرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا