طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح رتبه‌بندی معلمان به صورت کامل در صحن علنی مجلس تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از شبکه خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان را بررسی کرده و ماده ۴ این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۴ این لایحه، فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان بر مبنای امتیازات ناشی از دوره‌های ضمن خدمت، سنوات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و شهید رجایی، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی- تربیتی، پژوهشی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه بندی معلمان در یکی از رتبه‌های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرایی این قانون، حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

براساس تبصره این ماده افرادی که با عناوین شغلی مندرج در بند (۱) ماده (۲) این قانون، در پست‌های اداری وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، کماکان معلم هستند.

درادامه ماده ۸ این لایحه نیز با ۱۹۶ رای موافق به تصویب رسید.

تغییرات حقوق معلمان بر اساس رتبه‌بندی

معلمان بر پنج رتبه زیر تقسیم‌بندی و بر اساس آن به مجموعه حقوق مزایا و فوق العاده‌های مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

آموزشیار معلم: ۱۰ درصد افزایش حقوق
مربی معلم: ۲۵ درصد افزایش حقوق
استادیار معلم: ۳۷ درصد افزایش حقوق
دانشجویار معلم: ۴۷ درصد افزایش حقوق
استاد معلم: ۵۲ درصد افزایش حقوق

پس از اعمال موارد فوق چنانچه حقوق و مزایای هر یک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های هیئت علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد ما به التفاوت تا سقف مذکور در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
شبکه خبر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا