اعلام برگزیدگان پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت

انتشارات موفقیت‌شناسی

قطار پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مراسم اختتامیه پازدهمین جشنواره سینماحقیقت شامگاه پنجشنبه (۲۵ آذر ماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، محمد حمیدی‌مقدم مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره پازدهم، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و تنی چند از هنرمندان عرصه سینما و مستند در الار وحدت برگزار شد.

برگزیدگان مستند کوتاه و نیمه بلند:

فیلم مستند یک سال در تبعید نماینده کشور ترکیه جایزه بهترین مستند کوتاه بین‌الملل در بخش مستند کوتاه و نیمه‌بلند مسابقه بین‌الملل را از آن خود کرد.

همچنین فیلم مستند یک تصویر، دو برداشت به کارگردانی ساناز سهرابی از کشور کانادا جایزه بهترین مستند نیمه‌بلند بین‌الملل این دوره رویداد جشنواره سینماحقیقت را دریافت کرد.

اما جایزه ویژه هیات داوران بخش بهترین مستند کوتاه و نیمه‌بلند بین‌الملل به فیلم در جریان کلمات نماینده کشور هلند تعلق گرفت.

در نهایت جایزه بهترین فیلم بلند مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت به شکل مشترک به دو مستند بچه‌های اعجوبه اثر احمد نکترکوپور از کشور فرانسه و مستند چهره‌پرداز به کارگردانی جعفر نجفی از ایران اهدا شد.

نجفی کارگردان مستند چهره‌پرداز پس از دریافت جایزه بهترین فیلم بلند مسابقه بین‌الملل گفت: خوشحالی امشب من مضاعف است چرا که ابتدا این جایزه را به پدر و مادر بختیاری‌ام تقدیم می‌کنم و خوشحالن که دل آنها را شاد کردم و در نهایت تقدیم بعدی من برای این جایزه هدیه آن به مردم نجیب، اصیل و بزرگِ بختیاری است.

پایان بخش هدای جوایز در بخش مستند کوتاه و نیمه بلند بین‌الملله به اهدای جایزه ویژه هیات داوران در بخش مستندهای بلند مسابقه بین‌الملل به مستند استخوان‌های شکسته به کارگردانی علیرضا معماریانی از ایران اختصاص داشت.

پلیس درمانگر یکی از اقدامات نیرو انتظامی برای مبارزه با علل بزه است

سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی که برای اهدای جایزه ویژه هیات داوران ناجی هنر به روی سن تالار وحدت آمد با بیان آنکه از همه عزیزانی که لایه‌های پیدا و پنهان آسیب‌های اجتماعی را به تصویر می‌کشند تشکر می‌کنم باید یاری همه مسئولان را داشته باشیم و همه تلاش کنند این آسیب‌های اجتماعی در جامعه کم شود خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان خدمتگزار مردم در همه حوزه‌ها بحث پلیس درمانگر را مطرح می‌کند که بتواند با علل مبارزه کند.

اگر ما با علل مبارزه کنیم موفق‌تر خواهیم بود همه مسئولان عزیز باید کمک کنند همه این زشتی‌های سطح شهر را جمع کنیم به شرطی که همه عزیزان پای کار بیایند تا در کشور هیچ معتاد متجاهری نداشته باشیم به عنوان بیمار به آنها نگاه و آنها را درمان کنیم.

فیلم برگزیده نیروی انتظامی

جایزه ویژه بهترین فیلم مستند از نگاه داوران ناجی هنر در بخش ملی جشنواره به فیلم هیچکس منتظرت نیست به کارگردانی محسن اسلام‌زاده اهدا شد.

اسلام زاده نیز پس از دریافت این جایزه با اشاره به آنکه آسیب‌هایی که در شهر تهران وجود دارد غیرقابل کتمان است اما تلاش کردیم یک نگاه راهبردی داشته باشیم گفت: در این میان یک نگرانی بزرگ وجود دارد و آن اینکه مرکزی که ما از آن فیلم ساختیم در حال تعطیلی است. می‌خواهند این مرکز را با بهانه و تهدیدهایی از خانم علیزاده به عنوان قهرمان این روایت و مدیر آن مرکز بگیرند.

وی ادامه داد: حال منطقه شوش و هرندی خوب نیست و با شعار دادن درست نمی‌شود کارتن خواب‌ها وجود دارند و نیازمند افراد مثلی خانم علیزاده هستند. خانم علیزاده در حال کوچ به کرج است و این یک نقطه سیاه در فعالیت‌های اجتماعی در تهران است و خواهش می‌کنم هر کسی که دستش می‌رسد فکری به این قضیه کند.

دیگر جایزه این بخش به سپیده علیزاده فعال اجتماعی سوژه اصلی مستند هیچکس منتظرت نیست اهدا شد. علیزاده در این بخش از اهالی رسانه بابت توجه به معضلات شهری قدردانی کرد.

فیلم برگزیده شبکه مستند

در ادامه با حضور محسن یزدی مدیر شبکه مستند سیما؛ مستند تفنگ برادرم به کارگردانی کامران جاهدی به‌عنوان مستند برگزیده هیات داوران این شبکه معرفی شد.

برگزیدگان بخش شهید آوینی

در ادامه مراسم با حضور هیات داوران بخش شهید آوینی و محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، برگزیدگان بخش شهید آوینی معرفی شدند.

در این بخش تندیس برنزی بخش شهید آوینی به فیلم تفنگ برادرم ساخته کامران جاهدی اهدا شد.

جاهدی بعد از دریافت این جایزه با اشاره به تلاش دو ساله خود و گروه تولید برای تهیه این مستند گفت: این برای اولین‌بار بود که دوربین را به غرب کشور بردیم و از دفاع مقدس گفتیم. از همینجا این جایزه را به مردم غیور غرب کشور اهدا می‌کنم.

تندیس نقره‌ای بخش شهید اوینی به مستند روزهای ناتمام ساخته مهدی قربانی اهدا شد.

قربانی در این بخش ضمن اشاره به مهاجرت برخی فیلمسازان و مستندسازان به خارج از کشور، از مسیولان خواست جلوی این جریان را بگیرند.

در ادامه مراسم تندیس طلایی جایزه شهید آوینی به محمد سلیمی‌راد برای مستند سرباز شماره صفر اهدا شد و سلیمی‌راد جایزه‌اش را به روح پدر شهیدش اهدا کرد.

در ادامه جایزه ویژه دبیر جشنواره در بخش آوینی به مهدی حجت‌پناه کارگردان مستند آن مرد اهدا شد.

دومین جایزه ویژه دبیر جشنواره در این بخش به احمد ابراهیمی برای کارگردانی مستند راکال تعلق گرفت.

برگزیدگان بخش مسابقه ملی

جایزه بهترین صدا به میثم حسن‌لو و بامداد افشار برای مستند بی‌بی‌جان اهدا شد.

در بخش بهترین موسیقی جایزه به صورت مشترک به مهدی محمودخانی برای مستند تکیه دولت و یونس اسکندری برای مستند ماجرای سال آخر اهدا شد.

در بخش بهترین فیلمبرداری جایزه اصلی به فرشاد و فرزاد فدائیان برای مستند قلعه برقرار اهدا شد.

جایزه بهترین پژوهشگر به برهان احمدی برای مستند زندگی در آرشیو اهدا شد.

در بخش بهترین نویسنده و گفتار متن مستند به حسن نقاشی و هادی اسفندیاری برای مستند دبستان پارسی تعلق گرفت.

در بخش بهترین تدوین جایزه به حجت طاهری و عبدالخالق طاهری برای مستند احتضار اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی مستند کوتاه به حمید جعفری برای مستند برگ اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی مستند نیمه‌بلند به فرشاد فدائیان برای مستند قلعه برقرار اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران به مستند خروج ممنوع ساخته علی همراز و مستند آن شب ساخته مینا قاسمی زواره اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند به حسن نقاشی برای مستند دبستان پارسی اهدا شد.

جایزه بهترین مستند جشنواره برای مستند قلعه برقرار به تهیه‌کنندگی فرشاد فدائیان و الهه نوبخت اهدا شد.

جایزه ویژه دبیر جشنواره در بخش مسابقه ملی به محمد صیاد عکاس پیشکسوت و سوژه مستند آقای صیاد را ول کنید اهدا شد.

دومین جایزه ویژه دبیر در این بخش به کارگردان مستند بوی مادر، بوی دریا اهدا شد.

جایزه سرباز وطن

در ادامه مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، زینب سلیمانی رئیس بنیاد مکتب شهید سلیمانی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره برای اهدای جایزه سرباز وطن یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی روی سن حاضر شدند.

جایزه سرباز وطن به حسن وزیرزاده برای مستند آورتین اهدا شد.

در اقدامی که تشویق تمامی حاضران در مراسم را به دنبال داشت، وزیرزاده در از مخالفان حاج قاسم سلیمانی دعوت کرد تا مستند آورتین را تماشا کنند.

جایزه بهترین مستند از نگاه مردم به «بی‌بی‌جان» رسید

در بخش پایانی این مراسم با حضور منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما جایزه مستند برگزیده مخاطبان جشنواره به نرگس جودکی و مهدی پاک‌نهاد تهیه‌کنندگان مستند بی‌بی‌جان اهدا شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا