مهدی متقی‌فر خبر از وجود ۱۳ میلیون جوان در سن ازدواج داد

انتشارات موفقیت‌شناسی

در جامعه ما هنوز فرهنگ مشاوره نهادینه نشده زیرا یکی از علت‌ها و ریشه های آن معرفی نکردن ظرفیت‌های مراکز مشاوره و اثر سنجی نکردن این مراکز است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از عصر ایران، سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: باید در مراکز مشاوره به رشد و ارتقا برسیم‌ و از همین رو رتبه بندی مراکز مشاوره را در دستور کار داریم و در تهران این کار را شروع کردیم‌.

نشست مهدی متقی‌فر سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با تعدادی از مدیران مراکز مشاوره در معاونت جوانان برگزار شد. متقی‌فر در این نشست اظهار داشت: ظرفیت‌های مراکز مشاوره یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی است، طبق آمار مراکز مشاوره ما الان به ۴ هزار  و ۵۰۰ مرکز هم نمی‌رسد و این عدد به نسبت ازدواج و طلاق پایین است.

وی افزود: ما به شدت نیاز داریم که مراکز مشاوره را گسترش دهیم اما نه به هر قیمتی. سنجیدن اثر این مراکز مشاوره بسیار مهم است. در جامعه ما هنوز فرهنگ مشاوره نهادینه نشده زیرا یکی از علت‌ها و ریشه های آن معرفی نکردن ظرفیت‌های مراکز مشاوره و اثر سنجی نکردن این مراکز است.

متقی‌فر گفت: وقتی اثر سنجی نمی‌کنیم نقاط مثبت دیده نمی‌شود و نقاط ضعف هم ادامه می‌یابد. ما دنبال  این هستیم که چشم اندازی را برای فعالیت و توسعه مراکز مشاوره در دستور کار داشته باشیم. من اعتقاد  دارم با اینکه دفاتر از خدمات مالی باید بهره‌مند شوند اما خدمات معنوی از جمله معرفی کردن ظرفیت مشاوره و اثرات آنها را نیز باید پی بگیریم.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: باید در مراکز مشاوره به رشد و ارتقا برسیم‌ ما رتبه بندی مراکز مشاوره را در دستور کار داریم و در تهران این کار را شروع کردیم‌. خدمات ما نیز برای مراکز مشاوره ای که رتبه “آ” می‌گیرند متفاوت خواهد بود.

متقی فر گفت: ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سن ازدواج هستند. اینکه آمار طلاق نسبت به جمعیت آیا خیلی رشد داشته یا نه باید بررسی شود. اکنون ۶۰۰ هزار ازدواج در سال شکل می‌گیرد که مراکز مشاوره مطمئن باید در این زمینه فعال باشند.

وی گفت: همه ما دغدغه این نظام و کشور را داریم یعنی وقتی می شنویم آمار طلاق بالا رفته همه متاثر می‌شوند به این خاطر است که باید دنبال مراکز مشاوره مطمئن باشیم. ما الان در ارزیابی ‌هایمان نمی‌دانیم در اتاق های مشاوره چه می‌گذرد.

وی افزود: ما باید قطعا برای تصمیم گیری‌هایمان هم مطالعه و هم پژوهش داشته باشیم. اکنون ما روی نسبت  جمعیت در هر استان و  نیاز آنها به مراکز مشاوره کار می‌کنیم. ما اطلس مراکز مشاوره را هم در حال آماده سازی داریم تا افراد بدانند نزدیک‌ترین مرکز مشاوره بر اساس رتبه بندی برای آنها کجاست.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: مراجع باید به سادگی مراکز مشاوره را پیدا کنند. امیدواریم این کارها زودتر انجام شود تا کارهایی که روی زمین مانده عملی شوند و تلاش داریم کارهای مدیران قبلی را تکمیل کنیم.

وی افزود: موازی کاری ایرادی ندارد اما نباید دوباره کاری صورت بگیرد از این رو تاکید داریم با دوستان قوه قضاییه و بهزیستی بتوانیم باری از روی دوش این نظام برداریم.

متقی فر تاکید کرد: تلاش داریم بیمه مشاورین را فعال کنیم اما در بحث مالیات هنوز نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.اینکه از مالیات معاف شوند را بعید می‌دانیم اما شاید بتوان یک تخفیفاتی برای این مراکز در نظر گرفت.

وی افزود: در بحث برخورد با مراکز غیر قانونی کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم رصد کردن و نامه زدن به قوه قضاییه است. این کار ادمه دارد و مراکز غیرقانونی مورد برخورد قرار خواهند گرفت اما خیلی از اینها زیر زمینی بوده و قابل رصد نیستند‌. ما حتما درباره هویت مراکز مشاوره خود عرق داریم. مراکز مشاوره حتما برای ما یک سرمایه است و اجازه نمی‌دهیم کسی درباره مراکز مشاوره ما اظهار نظر کند و اگر موردی هست باید با خودمان مطرح کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
عصر ایران

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا