با راهکارهای داشتن یک برنامه‌ریزی موفق آشنا شوید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک روان‌شناس اجتماعی گفت: یک برنامه‌ریزی موفق، می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به اهداف یاری کرده تا احساس بهتری از زندگی خود داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه‌ریزی و تدوین فهرست کار‌ها یکی از ساده‌ترین وظایف روزانه‌ای است که مورد استفاده همه قرار می‌گیرد. با این حال، گاهی در مسیر رسیدن به اهداف ناامید و دلسرد می‌شویم و برنامه‌ریزی خود را رها می‌کنیم. بنابر اهمیت این موضوع، با یک روان‌شناس اجتماعی در مورد دلایل عملی نشدن برنامه ریزی و راهکار‌های یک برنامه ریزی موفق، گفتگو کردیم.

محسن منصوبی فر روان‌شناس اجتماعی در مورد اهمیت برنامه‌ریزی در رسیدن به اهداف گفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت در زندگی روزمره افراد، داشتن هدف است. منظور از هدف گذاری، موضوعات دور از دسترس و آرزو‌های دست نیافتنی نیست بلکه گاهی هدف، افزایش مهارت و ارتقا اجتماعی، فرهنگی و … است. برنامه ریزی می‌تواند برای امور روزمره و ساده‌ای باشد تا کیفیت محیط زندگی افزایش یابد.

منصوبی فر در ادامه به دلایل عمل نکردن به برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: اولین عامل، ترس از شکست است. اضطراب ناشی از شکست خوردن و سرزنش خانواده و اطرافیان، مانع از اجرای برنامه ریزی می‌شود.

وی در ادامه به عواملی از جمله، کمال نگری و احساس ناتوانی اشاره کرد و گفت: اهداف را باید در قالب برنامه‌های کوچکتر درنظر گرفت تا بهترین نتیجه را نسبت به توانایی خود دریافت کنیم.

منصوبی فر در مورد راهکار‌های برنامه ریزی موفق بیان کرد: هدف باید قابل دسترس در بُعد زمان و توانمندی هر فرد تدوین شود و حداکثر توانایی خود را در رسیدن به هدف، درنظر بگیرید. مرحله بعد تبدیل هدف به گام‌های کوچک‌تر است تا بتوان در زمان کمتری به اهداف رسید.

وی به اهمیت تعهد و احساس مسئولیت اشاره کرد و گفت: اگر خانواده و دوستان حمایتگری دارید، هدف گذاری خود و برداشتن گام اول را به آنان اطلاع دهید، زیرا حمایت و تشویق آنان، شما را به ادامه راه امیدوار می‌کند و نکته بسیار مهم در یک برنامه ریزی، توکل به خداوند است. استعانت از پروردگار سبب می‌شود تا مسیر صحیح را انتخاب کنیم. توکل و طلب کمک از خداوند که مافوق همه‌ی قدرت هاست به ما امیدواری و انگیزه‌ی حرکت در مسیر اهداف را می‌دهد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا