محمدرضا سهرابی: سامانه پایش سلامت دانش‌آموزان آغاز به کار کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: سامانه پایش سلامت دانش‌آموزان روز شنبه در مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، دکتر محمدرضا سهرابی از استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس تحت پوشش دانشگاه خبر داد و افزود: این طرح توسط دانشگاه از امروز با هدف پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس تهران اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه حضوری شدن مدارس یکی از مهمترین چالش های پیش روی مقابله با ویروس کرونا است اظهار داشت: معاونت امور بهداشتی دانشگاه به عنوان واحدی پیشگام در حوزه پیشگیری از بیماریها، قبل از شیوع موج جدید ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه ای را طراحی کرده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به طراحی سامانه ای اختصاصی  تحت عنوان سامانه پایش سلامت دانش آموزی افزود: چنانچه دانش آموزی با هر علامت یا نشانه ای از بیماری در مدرسه حاضر شود فورا گزارش بیماری توسط سامانه مذکور به معاونت امور بهداشتی دانشگاه ارجاع داده خواهد شد.

سهرابی ادامه داد: به محض اعلام نشانه های بیماری، توسط اولیای مدرسه در سامانه مذکور، مراقبین سلامت در کمترین زمان ممکن در مدرسه برای بررسی وضعیت دانش آموز و انجام تست های مربوطه حاضر می شوند، بعد از معاینات اولیه و آزمایش پی سی آر، رصد موارد مشکوک و در ادامه نیاز به قرنطینه کردن،  اقدامات لازم برای پیشگیری از گسترش موارد و شیوع بیماری انجام می شود.

وی با اشاره به این که این نرم افزار به صورت آنلاین در دسترس مدیران مدارس تهران قرار خواهد گرفت تاکید کرد: بر اساس اعتبار سنجی که انجام می شود، کاربر مشخصات دانش آموز علامت دار را وارد سامانه می کند و توسط معاونت امور بهداشتی، این موارد به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده می شود.

سهرابی ادامه داد: نتیجه ثبت در این سامانه به سامانه سیب نیز اضافه خواهد شد ضمن این که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان متولی این سامانه را به تمام دانشگاههای علوم پزشکی تهران تسری خواهد داد، با کمک این سامانه پیش  از این که ابتلا به بیماری قطعی شود، با شناسایی علایم بیماری کنترل و زنجیره شیوع ویروس به کمترین میزان خود خواهد رسید.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا