دختران کشتی گیر ایران برای نخستین بار طلایی شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرمربی تیم ملی کشتی زنان می‌گوید کشتی‌گیرانی که در مسابقات بین‌المللی قرقیزستان مدال طلا کسب کردند، ‌ برای اولین بار به رقابت‌های برون مرزی اعزام شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، ‌ رقابت‌های بین‌المللی جایزه بزرگ جام بین‌المللی ارکینبایف به میزبانی قرقیزستان برگزار شد و در پایان تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران صاحب ۳ مدال طلا توسط سپیده بابایی در وزن ۵۵ کیلوگرم، محدثه حسینی در وزن ۶۵ کیلوگرم و ریحانه گیلانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و ۳ مدال نقره توسط فاطمه فتاحی در وزن ۶۰ کیلوگرم، مریم احمدی در وزن ۷۵ کیلوگرم و هانیه عاشوری در وزن ۷۵+ کیلوگرم شد.

آنا براتی، ‌ سرمربی تیم ملی کشتی زنان ایران در گفت‌وگو با ایسنا به این مسابقات اشاره و بیان کرد: برای اولین‌بار از سال ۹۴ که زیر نظر فدراسیون کشتی قرار گرفته‌ایم، در مسابقات بین‌المللی سه مدال طلا کسب کردیم. کسانی طلا گرفتند که برای اولین بار اعزام شدند اما عملکردشان خیلی خوب بود. سه نفر دیگر که باتجربه‌تر بودند، ‌ترس و استرس داشتند، ‌ چون با حریفانی روبه‌رو شدند که پیش از این هم مقابل آن‌ها قرار گرفته بودند. علاوه بر این داوری هم به ضرر ما بود که این موارد دست به دست هم داد و در فینال شکست خوردند.

او در ادامه به تیم‌های حاضر در این مسابقات اشاره و بیان کرد: پنج کشور ایران، ‌قرقیزستان، ‌قزاقستان، ‌ازبکستان و اوکراین شرکت کرده بودند. قرقیزستان و قزاقستان هر کدام سه تیم داده بودند و ما هر بار از جدول بالا می‌آمدیم به یک قرقیزستانی یا قزاق می‌خوردیم. حریف اصلی ما همیشه این دو کشور هستند که خوشبختانه سربلند بیرون آمدیم.

براتی در مورد برنامه‌های کشتی زنان گفت: خوشبختانه فدراسیون کشتی از بخش زنان خیلی حمایت می‌کند. با این که آقای دبیر می‌توانست تیم را به این مسابقات نفرستد اما اعزام کرد و محکی جدی برای‌مان بود تا برای مسابقات جهانی دوراندیشی کنیم. ما برنامه‌هایی چون برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری برای زنان داریم و هم‌چنین منتظر اعلام تقویم اتحادیه جهانی هستیم تا بر اساس آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام بدهیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا