شالبافیان: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، با اشاره به اهمیت حضور پرتعداد ایرانیان در خارج از کشور گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، علی اصغر شالبافیان روز چهارشنبه در نشست معاونان وزارتخانه میراث فرهنگی با رایزنان اقتصادی وزارت خارجه با اشاره به اهمیت هماهنگی بین ذی نفعان حوزه گردشگری گفت: باید بخش‌های دولتی ذینفع در حوزه گردشگری دولتی با یکدیگر برای جذب گردشگر خارجی هماهنگ باشند تا بخش خصوصی از این روند دلخوش شود.
وی در خصوص همکاری‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری با وزارت خارجه  در مدت دولت سیزدهم گفت:  در این مدت با نگاه جدیدی که وجود داشت همکاری‌های جدیدی با معاونت کنسولی به دلیل باز شدن مرزها برقرار شد.
شالبافیان گفت: همچنین دستورالعمل جدیدی برای ورود گردشگری خارجی و برقراری تورهای آشناسازی گردشگران خارجی از ایران با همکاری وزارت خارجه انجام شده است که یکی از ثمرات تورهای آشناسازی گردشگران خارجی از ایران که از هفته دوم آبان ماه آغاز شد ، امید بخش خصوصی بود که البته این اتفاق نیز با همکاری آنها انجام شده است.
وی خطاب به رایزنان وزارت خارجه حاضر در این مراسم گفت: :برای هرچه بهتر شدن ورود  گردشگران خارجی به ایران از دفاتر خدمات مسافرتی مورد تایید وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استفاده کنید ،زیرا  نظارت کافی بر انجام فعالیت‌های این دفاتر داریم. بهره‌گیری از این دفاتر به جز کمک‌های اقتصادی به حفظ شانیت کشور نیز کمک می کند.
معاون گردشگری کشور همچنین از رایزنان حاضر خواست زمینه ورود بخش خصوصی را در نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری در دیگر کشورها فراهم کنند.
وی در ادامه گفت :دیپلمات‌های ایران در دیگر کشورها می توانند نظر فعالان بخش خصوصی خارجی را به ما منتقل کنند تا ما بتوانیم امکان اصلاح ایرادهایمان را پیدا کنیم.
وی همچنین در خصوص ورود ایرانیان خارج از کشور به عنوان گردشگر گفت: برای نخستین بار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عضویت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور درآمد.

به گزارش ایرنا، شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اواخر سال ۱۳۸۳ شکل گرفت که در بدو تأسیس بر اساس آئین‌نامه مصوب شورای عالی زیر مجموعه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. با آغاز به کار دولت نهم، سطح و ساختار دبیرخانه ارتقاء یافت و به معاونت اجرایی ریاست جمهوری منتقل شد. این شورا در سال ۱۳۹۴ با مصوبه هیئت وزیران مجدداً به وزارت امور خارجه منتقل شد.

ریاست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بر عهده رئیس جمهور است. دیگر اعضا نیز عبارتند از: وزیر امور خارجه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر اطلاعات، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس مرکز مشارکت امور زنان نهاد ریاست جمهوری، اعضای فراکسیون امور ایرانیان خارج از کشور مجلس شورای اسلامی.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا