ملی پوش شطرنج ایران سوم جهان شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رقابت‌های قهرمانی برق‌آسا شطرنج جهان با سومی فیروزجا به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، روز دوم و پایانی مسابقات برق‌آسا قهرمانی جهان برگزار شد که در آن شطرنج بازان به مصاف حریفان خود رفتند. پرهام مقصودلو و احسان قائم مقامی دو ملی پوش شطرنج ایران بودند که در این رقابت‌ها دست به مهره شدند.

نتایج پرهام مقصودلو

نفر اول شطرنج ایران در این رقابت‌ها از ۲۱ امتیاز ممکن ۱۲.۵ امتیاز به دست آورد و توانست در رده ۲۸ این رقابت‌ها جا بگیرد. ملی‌پوش شطرنج ایران در این رقابت‌ها در دور سیزدهم از کارلسن شکست خورد اما توانست در در دور شانزدهم فیروزجا را شکست دهد.

مقصودلو که با ریتینگ ۲۶۵۵ در این رقابت‌ها شرکت کرده بود به ۱۱ پیروزی، ۳ تساوی و ۷ شکست دست یافت.

نتایج قائم مقامی

احسان قائم مقامی، دیگر شطرنج باز ایران در این رقابت‌ها از ۲۱ امتیاز ممکن ۱۱.۵ امتیاز به دست آورد و در جایگاه ۶۳ جهان ایستاد. قائم مقامی که در این رقابت‌ها عملکرد خوبی نداشت با ۹۳.۴ واحد کاهش ریتینگ مواجه شد.

این ملی‌پوش ایران که با ریتینگ ۲۷۲۰ فوق سریع در این مسابقات حضور داشت به ۱۰ پیروزی، ۳ تساوی و ۸ شکست دست یافت.

در پایان این رقابت‌ها ماکسیم وشیه لاگرو شطرنج باز فرانسه در دیدار تای بریک مقابل دودا به پیروزی رسید و به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. علیرضا فیروزجا هم که در این رقابت‌ها دست به مهره شده بود با ۱۵ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن در رده سوم این رقابت جا گرفت و به مدال برنز دست یافت.

لازم به ذکر است که لاگرو و دودا در این رقابت‌ها هر کدام ۱۵ امتیاز به دست آوردند و طبق قوانین فدراسیون جهانی برای مشخص شدن قهرمان این رقابت‌ها این دو شطرنج باز در دیدار تای بریک به مصاف هم رفتند.

مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان در این رقابت‌ها ۱۳.۵ امتیاز به دست آورد و در رده ۱۱ جهان ایستاد. در پایان این بازی کارلسن اظهار کرد که در این مسابقات او کیفیت لازم را نداشته است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا