پویا محمودیان: پنج شهر و روستای صنایع‌دستی ایران ثبت ملی شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت ملی چهار شهر و یک روستای جدید کشور در فهرست شهر و روستاهای ثبت ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، پویا محمودیان با اعلام این خبر افزود: پیرو تاکیدات وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درخصوص ارتقای وضعیت هنرمندان صنایع‌دستی و با توجه به برنامه‌های حمایتی دولت سیزدهم از حوزه صنایع‌دستی، دومین جلسه پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی کشور افزود: در این جلسه پرونده‌هایی از سه استان خوزستان، قزوین و آذربایجان غربی با حضور مسئولان ارشد این استان‌ها بررسی شد که حضور مسئولانی از جمله استاندار، معاونان استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران و شهرداران نشان‌دهنده اهمیت حوزه صنایع‌دستی و تاکید ویژه مهندس ضرغامی درباره این حوزه است.

او اضافه کرد: در این جلسه بعد از بررسی کارشناسی و با نظر و رای ارزیابان، شهر خوی از آذربایجان غربی به‌عنوان شهر ملی قالی ریزماهی، شهرهای شوشتر، رفیع و اندیکا از استان خوزستان به ترتیب به‌عنوان شهرهای ملی احرامی‌بافی، بوریابافی و گلیم دستبافته‌های عشایری و روستای اندج از استان قزوین به‌عنوان روستای ملی گلیم الموت ثبت شدند.

محمودیان اضافه کرد: قبل از بررسی این پرونده‌ها در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، ارزیابانی از این معاونت با حضور در شهرها و روستاها به صورت میدانی به بررسی وضعیت آن‌ها می‌پردازند و در نهایت این پرونده‌ها به شورای راهبردی ارسال می‌شود که با حضور ارزیابان و نیز مسئولان ارشد هر استان، بررسی و در صورت تائید به‌عنوان شهر یا روستای ملی صنایع‌دستی معرفی می‌شوند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: به طور حتم انتخاب این شهرها و روستاها گام مهمی برای معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های آنان است و می‌تواند به ارتقای جایگاه آنان و نیز افزایش میزان تولید و فروش صنایع‌دستی در آن شهرها و روستاها کمک کند.

محمودیان خاطرنشان کرد: یکی از تاکیدات ویژه وزیر میراث فرهنگی توسعه مبادی فروش صنایع‌دستی است که انتخاب این شهرها و روستاهای ملی می‌تواند به رونق این طرح جدید کمک کند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا