علی صابر از تشکیل ۵ کمیته برای ایجاد محور گردشگری غرب ایران خبر داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تشکیل پنج کمیته برای تسریع در روند شکل گیری محور گردشگری غرب ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، علی صابر، با اشاره به برگزاری همایش “بررسی راهکارهای توسعه گردشگری منطقه غرب کشور” که اخیرا به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست که مسئولین و فعالین گردشگری پنج  استان کرمانشاه، کردستان، همدان، ایلام و لرستان در آن حضور داشتند، مقرر شد به منظور تبدیل منطقه غرب کشور به یک محور گردشگری همکاری هایی بین این استان ها صورت گیرد که در قالب مصوباتی به تایید اعضا رسید.

وی تدوین سند توسعه گردشگری غرب کشور را یکی از مصوبات این نشست دانست و گفت: در این راستا قرار است تا نشست بعدی این استانها که احتمالا اردیبهشت سال آینده به میزبانی لرستان خواهد بود، این سند  تدوین شود و در نشست آتی تصویب شود.

معاون گردشگری استان کرمانشاه به موافقت استان های غرب کشور با شکل گیری کمیته هایی برای پیشبرد سریعتر تحقق محور گردشگری غرب کشور اشاره کرد و افزود: قرار بود پنج کمیته تخصصی تشکیل شود که هر استان هم مسئولیت یکی از این کمیته ها را برعهده داشته باشد که این مصوبه را اجرایی کرده ایم و به وزارتخانه نیز معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس، کمیته برنامه ریزی و سیاستگذاری به عنوان دبیرخانه در کرمانشاه، کمیته تبلیغات، بازاریابی و اطلاع رسانی در لرستان، کمیته اقتصادی و زیرساخت در همدان، کمیته آموزش و پژوهش در کردستان و کمیته توسعه گردشگری خارجی با تمرکز روی کشورهای همجوار در ایلام تشکیل شده است.

صابر ادامه داد: هرکدام از این استان ها طبق مسئولیتی که به آنها واگذار شده در راستای تحقق هدف شکل گیری محور گردشگری غرب کشور در کمیته مربوطه خود فعال خواهند بود.

وی  با بیان اینکه برگزاری هر سه ماه یک بار و دوره ای این نشست نیز از دیگر مصوبات نشست اخیر بود، عنوان کرد: همچنین با موافقت اعضا، استانداری کرمانشاه با هماهنگی دیگر استان های منطقه نسبت به برنامه ریزی بازدید از مناطق جنگی غرب کشور تحت عنوان راهیان نور اقدام خواهد کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا