آشنایی با ایده‌های جهانی کارآفرینی و کسب‌و‌کارهای کوچک برای نویسندگان

انتشارات موفقیت‌شناسی

اگر عاشق نویسندگی هستید، به خوبی می‌توانید یک کارآفرین شوید. کسب‌وکارهای مختلفی وجود دارد که حول محور نوشتن می‌چرخند. بنابراین، اگر مهارت و تمایل به نوشتن برای امرار معاش را دارید، در اینجا چند ایده تجاری وجود دارد که می‌تواند برای شما عالی باشد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از کارآفرینی پرس، در ادامه با ۴۹ ایده تجاری که در جهان برای نویسندگان مرسوم است آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

  1. نویسنده کتاب الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. می‌توانید خودتان بنویسید و از طریق یک ناشر اقدام کنید و یا در پلتفرم‌هایی مانند آمازون و یا سایت‌های ایرانی منتشر کنید.

۲. رمان نویس

یا می‌توانید از مسیر سنتی‌تری بروید و رمان یا قالب دیگری بنویسید و سپس با یک شرکت انتشاراتی همکاری کنید تا کتاب یا کتاب‌های خود را به شکل فیزیکی عرضه کنید. اگرچه برخی رمان‌نویسان و سایر نویسندگان را صاحبان کسب‌وکار کوچک نمی‌دانند، اما اغلب مالکیت حداقل بخشی از آنچه را که تولید می‌کنند حفظ می‌کنند.

۳. وبلاگ‌نویسی

وبلاگ‌نویسی همچنین یک مسیر عالی برای نویسندگان مشتاق است. شما می‌توانید وبلاگ خود را با موضوعات مختلف راه‌اندازی کنید و سپس تبلیغات بفروشید یا از پلتفرم خود برای افزایش مخاطب استفاده کنید و سپس محصولات یا خدمات مرتبط را بفروشید.

۴. بلاگر آزاد

اما لزوماً مجبور نیستید وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید و آن را از ابتدا توسعه دهید تا بتوانید از وبلاگ‌نویسی درآمد کسب کنید. اگر مهارت نوشتاری دارید، می‌توانید خدمات خود را با پرداخت هزینه‌ای به وبلاگ‌های دیگر ارائه دهید.

۵. خبرنامه نویس

محتوای ایمیل می‌تواند یک راه عالی دیگر برای نویسندگان مشتاق باشد. شما می‌توانید خبرنامه ایمیل خود را راه‌اندازی کنید و آن را مانند یک وبلاگ اجرا کنید.

۶. کپی رایتر

کسب‌وکارها دائماً به‌دنبال استخدام پیمانکاران یا فریلنسرها هستند تا به‌صورت آنلاین بنویسند یا نسخه‌ای را برای مواردی مانند تبلیغات یا وب‌سایت‌ها منتشر کنند. شما می‌توانید خدمات خود را به‌عنوان یک کپی رایتر برای رفع این نیاز برای مشاغل مختلف ارائه دهید.

۷. سازنده آگهی آنلاین

یا می‌توانید به‌طور خاص روی ایجاد تبلیغات برای مشاغل مختلف تمرکز کنید.

۸. بازاریاب محتوا

بازاریابی محتوا همچنین یک راه محبوب برای مشاغلی است که به‌دنبال رشد پایگاه مشتریان خود هستند. بنابراین، می‌توانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید و محتواهایی مانند پست‌های وبلاگ، خبرنامه‌ها و ویدیوها را برای کسب‌وکارها ایجاد کنید.

۹. مدیر رسانه‌های اجتماعی

شروع یک تجارت نویسندگی لزوماً به این معنی نیست که باید روی محتوای طولانی تمرکز کنید. نوشتن پست‌های اجتماعی سریع اما موثر نیز می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. اگر این تخصص شماست، می‌توانید خدمات خود را به‌عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی به مشاغل ارائه دهید.

۱۰. اینفلوئنسر اجتماعی

یا اگر ترجیح می‌دهید شبکه خود را در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید، می‌توانید با برندها به‌عنوان تأثیرگذار کار کنید تا در مورد محصولات و خدمات خاص اطلاع‌رسانی کنید.

۱۱. خبرنگار اخبار محلی

با وجود این‌که چشم‌انداز اخبار در حال تغییر است، مردم همچنان برای اطلاع از اخبار محلی به رسانه‌هایی نیاز دارند. اگر فرصت‌های تبلیغاتی یا درآمد کافی برای حمایت از آن دارید، می‌توانید یک وب سایت خبری محلی کوچک یا حتی یک روزنامه راه‌اندازی کنید.

۱۲. ناشر مجله

به همین ترتیب، اگر مخاطبان و جریان‌های درآمدی مناسبی داشته باشید، مجلات همچنان می‌توانند یک فرصت تجاری مناسب باشند.

۱۳. روزنامه‌نگار آزاد

همان‌طور که می‌توانید خدمات خود را به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس آزاد ارائه دهید، می‌توانید کار خود را نیز با دریافت هزینه به نشریات چاپی مانند مجلات و روزنامه‌ها ارسال کنید.

۱۴. سرویس پست مستقیم

پست مستقیم هنوز هم یک خروجی بازاریابی محبوب برای برخی از مشاغل محلی است. بنابراین، اگر از جمع‌آوری آگهی‌ها یا پست‌ها برای شرکت‌های محلی اطمینان دارید، می‌توانید آن را به‌عنوان یک خدمات در منطقه خود ارائه دهید.

۱۵. تصحیح‌کننده

حتی اگر شما کسی نیستید که اکثر نسخه‌ها را می‌نویسد، تصحیح‌کننده بودن همچنان به مهارت‌های نوشتاری نیاز دارد. درنتیجه می‌توانید از نویسندگان دیگر درخواست کنید تا کارهایشان را بررسی کنند و سپس در صورت لزوم اصلاحاتی را انجام دهید.

۱۶. بررسی‌کننده واقعیت

یا می‌توانید خدمات عمیق‌تری مانند بررسی حقایق ارائه دهید تا عمیقاً در محتوای نوشته کاوش کنید. این امر مستلزم مهارت‌های تحقیقی است.

۱۷. محقق

همچنین می‌توانید از این مهارت‌های تحقیقاتی برای کمک به سایر نویسندگان یا انتشارات استفاده کنید. می‌توانید در مورد موضوعات خاص تحقیق کنید و سپس گزارش‌ها یا یافته‌ها را جمع‌آوری کنید.

۱۸. نویسنده در سایه (سایه‌نویس)

این کار به نویسندگان این فرصت را می‌دهد تا نوع دیگری از خدمات را به‌صورت مستقل ارائه دهند. اما، به‌جای ارسال مقالات یا قطعات دیگر به نام خود، آن را با نام دیگری منتشر می‌کنند.

۱۹. مقاله‌نویس

اگر یک نمونه کار یا شهرت ایجاد کنید و در مورد یک موضوع خاص بنویسید، ممکن است بتوانید به‌عنوان یک ستون‌نویس معمولی که آن موضوع را برای نشریات چاپی یا آنلاین پوشش می‌دهد، خدمات آزاد ارائه دهید.

۲۰. نویسنده سخنرانی

بسیاری از مردم، از حرفه‌ای‌های تجاری گرفته تا سیاست‌مداران، برای سخنرانی به کمک نیاز دارند. بنابراین، می‌توانید خدمات خود را به عنوان نویسنده سخنرانی برای رفع این نیاز ارائه دهید.

. نمایش‌نامه نویس

نمایش‌نامه‌نویسی نوعی هنر خاص است. اما، اگر در قالب نمایش‌نامه‌ها به‌خوبی آشنا هستید، می‌توانید در این زمینه کسب‌وکار ایجاد کنید. نکته کلیدی این است که در محافل تئاتری همان‌گونه ارتباط برقرار کنید که دیگران در سایر صنایع انجام می‌دهند.

۲۲. فیلم‌نامه‌نویس

به‌طور مشابه، شما می‌توانید فیلم‌نامه‌های خود را برای مواردی مانند تلویزیون و فیلم بنویسید و سپس اقدام به فروش آن‌ها یا حتی تولید آن‌ها به‌طور مستقل کنید. باز هم، مانند هر صنعت دیگری، کلید اصلی این است که به‌طور موثر برای کسانی که در صنعت تلویزیون و فیلم سینمایی هستند، بازاریابی کنید.

۲۳. مسئول روابط عمومی

ارائه خدمات روابط عمومی مستلزم نوشتن زیاد است. شما باید بتوانید بیانیه‌های مطبوعاتی و سایر مواد بازاریابی را تهیه کنید و سپس به‌طور موثر با مشتریان و رسانه‌ها ارتباط برقرار کنید.

۲۴. رزومه‌نویس

همچنین می‌توانید خدمات نوشتن رزومه یا پوشش‌نامه را به جویندگان کار ارائه دهید که برای ساختن آن قطعات برای جستجوی شغل خود به کمی کمک نیاز دارند.

۲۵. نویسنده طرح کسب‌وکار

یا می‌توانید خدمات خود را به کسب‌وکارهای جدیدی که به‌دنبال کمک برای نوشتن طرح‌های تجاری و مطالب مشابه هستند، ارائه دهید.

۲۶. نویسنده پیشنهاد تجاری

کسب‌وکارها در هر مرحله ممکن است بتوانند از کمکی برای نوشتن پیشنهادات مشتری و مطالب مشابه استفاده کنند.

۲۷. نویسنده جذب سرمایه

سازمان‌های غیرانتفاعی، شهرداری‌ها و سازمان‌های مشابه نیز می‌توانند از کمک‌های مالی برای جستجوی بودجه برای پروژه‌های مختلف استفاده کنند. بنابراین شما می توانید خدمات خود را در آن زمینه نیز ارائه دهید.

۲۸. مشاور وبلاگ‌نویسی

اگر ترجیح می‌دهید با وبلاگ‌نویسان به‌صورت جداگانه کار کنید، می‌توانید خدماتی را به‌عنوان مشاور ارائه دهید تا به وبلاگ‌نویسان کمک کنید جایگاه خود را پیدا کنند و مخاطبان خود را افزایش دهند.

۲۹. مدرس کارگاه نویسندگی

اگر به توانایی‌های نوشتاری خود به اندازه کافی اطمینان دارید و می‌خواهید آن‌چه را که می‌دانید به دیگران آموزش دهید، می‌توانید کارگاه‌های آموزشی را به نویسندگان دیگر در منطقه محلی خود یا آنلاین ارائه دهید.

۳۰. سازنده دوره الکترونیکی

شما همچنین می‌توانید دوره‌های نویسندگی خود را به‌صورت آنلاین ایجاد و بفروشید تا دانش‌آموزان بتوانند خرید کرده و سپس با سرعت خود کار کنند.

۳۱. معلم نویسندگی

یا می‌توانید خدمات خود را به عنوان معلم نویسندگی به دانش‌آموزان یا حتی متخصصانی که برای تقویت مهارت‌های خود به کمک بیشتری نیاز دارند، ارائه دهید.

۳۲. مربی نویسنده

شما همچنین می‌توانید با نویسندگان سنتی کار کنید تا آن‌ها را در هر چیزی از خلق داستان گرفته تا بازاریابی کتاب راهنمایی کنید.

۳۳. نویسنده توضیحات محصول

از آنجایی که تجارت الکترونیک در حال تبدیل شدن به یک صنعت محبوب است، فرصت‌های تجاری برای نویسندگانی وجود دارد که از کنار هم قرار دادن توضیحات منحصر به فرد محصول می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند.

۳۴. پادکستر

پادکست فقط نوشتن نیست. اما پادکست‌ها اغلب مجبورند برای برنامه‌ریزی برنامه‌های خود و بازاریابی آنلاین آن‌ها، مقداری نوشته بنویسند.

۳۵. محقق بازار

همچنین ممکن است بتوانید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید که به سایر مشاغل در تحقیقات بازار کمک کند. این می‌تواند به نوشتن مطالبی مانند نظرسنجی‌ها و گزارش‌های تحلیلی نیاز داشته باشد.

۳۶. ترانه‌سرا

اگر به موسیقی تمایل دارید، می‌توانید یک کسب‌وکار ایجاد کنید و آهنگ‌های خود را بنویسید یا حتی آهنگ‌ها را به هنرمندان دیگر بفروشید یا برای استفاده در تبلیغات، نمایش‌های تلویزیونی یا در وب استفاده کنید.

۳۷. بازاریاب وابسته

بازاریابی وابسته زمینه‌ای در حال رشد است که به سازندگان محتوای آنلاین اجازه می‌دهد تا سهمی از فروش کسب‌وکارها را به‌دست آورند. اگر وبلاگ یا وب‌سایتی دارید، می‌توانید لینک‌های وابسته به محتوای خود اضافه کنید و از طریق هر ارجاعی درآمد کسب کنید.

۳۸. نامه‌نویس

همچنین می‌توانید خدمات نوشتاری را به کسانی که برای نامه‌ها یا اشکال مشابه کمک می‌خواهند، ارائه دهید.

۳۹. نویسنده طنز

کتاب‌های طنز و کمیک‌های آنلاین به‌صورت بصری هستند. اما آن‌ها همچنان به مهارت‌های قوی در نوشتن و داستان سرایی نیاز دارند. اگر استعداد هنری هم دارید، می‌توانید کمیک‌های خود را بنویسید و بکشید. یا هنرمندانی را بیابید یا استخدام کنید تا بخش بصری داستان‌سرایی را اداره کنند.

۴۰. مترجم

ترجمه نیاز به دانش حداقل دو زبان دارد. اما شما همچنین باید بتوانید دیالوگ و محتوا را به گونه‌ای کنار هم قرار دهید که در آن زبان‌ها منطقی باشد، بنابراین، به مهارت‌های نوشتاری و ارتباطی قوی نیز نیاز دارد. اگر دو زبانه هستید و در انتقال از یک زبان به زبان دیگر خوب هستید، باید به این موضوع توجه کنید.

۴۱. مشاور بازاریابی

اگر می‌خواهید به کسب‌وکارها در انواع فعالیت‌های بازاریابی، از جمله مواردی مانند تبلیغات و تولید محتوا کمک کنید، می‌توانید به‌عنوان مشاور بازاریابی، کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید و با کسب‌وکارهای مختلف کار کنید.

۴۲. تهیه‌کننده ویدیو

ایجاد ویدئو در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب یک فرصت تجاری مناسب است و می‌توانید از مهارت‌های نوشتاری خود برای کنار هم قرار دادن اسکریپت‌ها یا نکات گفتگو برای آن ویدیوها استفاده کنید.

۴۳. سازنده داستان بازی

بازی‌های ویدیویی نیز به مهارت‌های داستان‌گویی قوی نیاز دارند. می‌توانید از مهارت‌های نوشتاری خود برای توسعه آن داستان‌ها برای بازی‌های ویدیویی به‌صورت مستقل استفاده کنید یا حتی می‌توانید ایده‌های داستانی را به شرکت‌های بازی مختلف بفروشید.

۴۴. نویسنده داستان کوتاه

اگر بیشتر به نوشتن خلاقانه علاقه دارید اما علاقه‌ای به نوشتن رمان‌های کامل ندارید، می‌توانید تلاش خود را بر نوشتن و فروش داستان‌های کوتاه در قالب چاپی یا کتاب الکترونیکی متمرکز کنید.

۴۵. رونویس‌کننده

همچنین می‌توانید کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید که ارتباطات کلامی مختلف را از جلسات تا سخنرانی‌ها به نسخه‌های چاپی رونویسی کند – برای کسانی که زمان برای یادداشت‌برداری گسترده ندارند یا می‌خواهند نسخه چاپی آن را به شرکت‌کنندگان ارائه دهند.

۴۶. مدیر وب سایت

کسب‌وکارها تمایل دارند وب سایت خود را جدی بگیرند. بنابراین، می‌توانید با گرفتن هزینه از آن‌ها برای نگهداری وب‌سایت‌هایشان، یک کسب‌وکار ایجاد کنید، که احتمالاً به نوشتن نیاز دارد.

۴۷. ویرایشگر وب سایت

یا ممکن است بخواهید خدمات یکبار مصرف بیشتری را به صاحبان وب‌سایت ارائه دهید، جایی که نسخه وب آن‌ها را مرور می‌کنید و ویرایش‌ها یا پیشنهادهایی برای بهبود ارائه می‌کنید.

۴۸. بازاریاب موتور جستجو

سئو حوزه‌ای از بازاریابی است که به مهارت‌های نوشتاری مناسبی نیاز دارد. زیرا، باید بتوانید کلمات را به گونه‌ای مرتب کنید که منطقی باشد و در عین حال برخی از کلمات کلیدی مرتبط را برای موتورهای جستجو نیز درج کنید.

۴۹. استوری بلاگر

همچنین می‌توانید از یک وبلاگ برای نشان دادن مهارت‌های خلاقانه خود در داستان‌نویسی استفاده کنید. می‌توانید داستان‌های جاری را در این قالب بگویید تا خوانندگان را درگیر خود نگه دارید و سپس داستان‌ها یا محصولات اضافی را در وب‌سایت خود بفروشید.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
کارآفرینی پرس

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا