اعمال بیمه دانشجویی در سوابق بازنشستگی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس طرح جدید بیمه دانشجویی، ۴ سال بیمه دانشجویی جزء سوابق بازنشستگی آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم داداش پور گفت: در شرایط فعلی از میان بیش از سه میلیون دانشجوی کشور، تنها حدود ۲۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.

فراگیری پوشش سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور بعد از انقلاب اسلامی حدود ۶ برابر افزایش یافته و از عدد شش میلیون نفر تحت پوشش در پیش از انقلاب اسلامی، به نرخ ۴۴ میلیون نفر رسیده‌ است. امروز به صورت تجمعی، نرخ پوشش بیمه‌ای کشور حدود ۷۰ درصد است که ۵۳ درصد از جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و ۱۷ درصد ذیل پوشش سایر صندوق‌ها هستند که ۳۰ درصد باقی مانده تحت پوشش قرار می‌گیرند.

دانشجویان می توانند سه نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد را برحسب تعهدات انتخاب کنند.

او گفت: دولت هم دو درصد حق بیمه دانشجویان را تقبل کرده است و بر این اساس، بیمه بازنشستگی به بیمه اشتغال دانشجویان متصل می‌شود. این تسهیلات برای اولین بار است که برای دانشجویان فراهم شده است و دانشجویان می‌توانند از این فرصت  استفاده کنند.

از زمان حضور دانشجویان در دانشگاه تا فارغ‌التحصیل شدن آن‌ها بین ۴ تا ۱۲ سال در دانشگاه‌ها می‌گذرد که از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند و طبق گفته مسئولان قرار است که دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

داداش پور گفت: بیمه تامین اجتماعی ویژه دانشجویان دیروز به تصویب رسیده است و به محض اجرایی شدن، دانشجویان را از همان زمان تحت پوشش قرار خواهد داد و ممکن است که دانشجویی در ترم آخر بیمه شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا