شروع فعالیت کمپین «دوچرخه سوارم» با هدف توسعه فرهنگ دوچرخه سواری

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی، کمپین دوچرخه‌سوارم با هدف توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری به عنوان یکی از پروژه‌های بخش نرم افزار سند توسعه دوچرخه کار خود را شروع کرده است. این کمپین با استفاده از برنامه های آموزشی، زمینه های فرهنگی لازم برای استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل شهری را فراهم کرده و بر دوچرخه سواری ایمن و احترام به قوانین و رعایت نکات بهداشتی در دوران شیوع کرونا تاکید می‌کند.

به گزارش ایلنا، سند توسعه دوچرخه‌سواری شهر تهران یکی از اقدامات واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری با مشورت گروه‌های مردمی دوچرخه‌سواری شهر تهران است که با هدف کلی ، فراهم آوردن محیط مناسب در شهر تهران برای توسعه دوچرخه‌سواری و ترویج استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه در انجام سفرهای روزانه شهروندان ایجاد شده‌است.

احداث مسیرهای ویژه دوچرخه، راه‌اندازی و بهره‌برداری سیستم دوچرخه اشتراکی در مرکز شهر تهران، توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در دانشگاه‌ها و بوستان‌ها، راه‌اندازی خانه‌های دوچرخه در سطح شهر و بررسی امکان احداث مسیرهای ویژه دوچرخه در پیاده‌روها از جمله اقدامات زیرساختی این واحد است.

در جهت توسعه و تسهیل دوچرخه‌سواری و افزایش سهم دوچرخه و ترغیب شهروندان به استفاده از آن در سفرهای درون‌شهری، اپلیکیشن «دوچرخه» نیز به سفارش این واحد توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تهیه شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. دوچرخه‌سواران با استفاده از این اپلیکیشن به امکاناتی مانند مسیریابی و به اشتراک‌گذاری داده‌های خود با دیگران دسترسی دارند.

اطلاع از مسیرهای ویژه دوچرخه، پیمایش مسیر و اعلام مشکلات آن، اطلاعات فروشگاه‌ها و تعمیرگاه‌های تخصصی دوچرخه و همچنین ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای این اپلیکیشن است. اپلیکیشن موبایلی «دوچرخه» هم‌زمان با روز جهانی دوچرخه رونمایی شد.

کمپین «دوچرخه سوارم» همکاری مشترکی بین گروه‌های مردمی دوچرخه‌سواری شهر تهران، واحد حمل و نقل پاک و مرکز ارتباطات شهرداری تهران است. علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر از مجموعه فعالیت‌های این کمپین میتوانند به وبسایت  www.docharkhesavaram.com  مراجعه کنند.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا